نسخه چاپی

سرلشكر باقری خطاب به ترامپ: ایشان شكر زیادی خوردند

رئیس ستادكل نیروهای مسلح گفت: آن فرد جدیدی كه این روزها به صحنه قدرت آمده در دوره تبلیغات حرف‌های بزرگتر از دهانش می‌زد كه اگر من بودم در برابر دستگیری ملوانان در خلیج فارس چنین می‌كردم و چنان می‌كردم، در موقع تبلیغات ایشان شكر زیادی خوردند؛ بگذار از راه برسی بعد از فرماندهان بپرس كه در خلیج فارس آن نیروها چه بلایی بر سر خود در قایق‌ها می‌آوردند.

به گزارش نما؛ تسنیم نوشت: سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز در مراسم پنجمین سالگرد شهادت شهید طهرانی‌مقدم که در ستاد فرماندهی هوافضای سپاه برگزار شد، گفت: شهیدانی عزیز در ایجاد قدرت بازدارندگی و موشکی ایران شب و روز را نشناختند و گره‌های بزرگی را در این مسیر باز کردند و راه‌های پیموده نشده را پیمودند.
وی افزود: یکی از آن شهیدان، شهید گرانقدر طهرانی‌مقدم بود که گام‌های اساسی را در این مسیر برداشت .
سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: من از سال 1360 و عملیات طریق‌القدس شهید طهرانی‌مقدم را شناختم؛ جوانی مخلص و بی‌ادعا که بدون داشتن سابقه نظامی شبانه‌روز در ساختن ادوات جنگی و خمپاره‌ها کار کرد. وی توپخانه سپاه را سازماندهی کرد، توپخانه‌هایی که افسران چند سال برای آن درجه را می‌گذراندند و نیز باید 6 ماه دوره عالی توپخانه را می‌گذراندند تا پس از آن بتوانند هدایت قبضه توپ را بر عهده بگیرند، اما تمامی این مراحل در دست این یک جوان ٢٢ ساله قرار گرفته بود.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: تاریخ نشان خواهد داد که شهید طهرانی‌مقدم چه کارهای بزرگی انجام داده است و آنچه در دفاع مقدس نمایش داده شده صرفا مقدمات کار بوده است.
وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس توازنی بین برد موشک‌های ما و دشمن وجود نداشت و در این زمینه شهید طهرانی‌مقدم خدمات بزرگی ارائه کرد، اظهار داشت: وقتی موشک‌ها از سوریه و لیبی به تعداد اندکی وارد کشور شد و آنها دیگر اعلام عدم همکاری کردند، شهید طهرانی‌مقدم و همکارانش بودند که با هوش تمام و کمک الهی چگونگی استفاده از این موشک‌ها و ادوات را فرا گرفتند و استفاده کردند. همه این موشک‌ها هم به هدف می‌خورد.
سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه از ثمره این جهاد این بود که همه دانش‌های مورد استفاده در زمینه موشکی یک به یک حل می‌شد و جلو می‌رفت، گفت: قبل از شروع تست موشک، زیارت عاشورا و بعد از تست آن نیز نماز شکر می‌خواند و این از عمق اعتقاد بود.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح در ادامه خاطرنشان کرد: حرکت با اخلاص و حرکت جهادی بن‌بستی برای شهید طهرانی‌مقدم باقی نگذاشت. ما در حوزه موشکی گره‌های بزرگی داشتیم. همین کشورهایی که اعلام کردیم برای دادن موشک فخر می‌فروختند و سخت‌گیری می‌کردند، مانند سوری‌ها که می‌گفتند انبارهای ما نگهبان روسی دارد و نمی‌توانیم موشک بدهیم، لیبی هم می‌گفت کجا را باید بزنیم و کجا را نزنیم.
وی افزود: اما همین سوریه به جایی رسید که در سال‌های گذشته جمهوری اسلامی ایران در منطقه حلب صنعت موشکی برای سوریه ساخت و در این مجموعه صنعتی موشک تولید شد و در جنگ 33 روزه علیه رژیم‌صهیونیستی به کار رفت و این همت و کار شهید طهرانی‌مقدم بود. به علت این اخلاص بود که همه او را دوست داشتند و با تمام توان وی را کمک می‌کردند. ما در دفاع مقدس و ستادکل نیروهای مسلح افتخار می‌کردیم اگر بتوانیم در جهت عکس‌های ماهواره‌ای و سوالات اطلاعاتی او پاسخ داشته باشیم.
سرلشکر باقری تاکید کرد: در صنعت هوافضا شهید طهرانی‌مقدم را به عنوان همکار و راهنمای بزرگ قبول داشتد. این شهید گرانقدر می‌گفت که چگونه است عده‌ای بی سر و پا همانند صهیونیست‌ها برای جمهوری اسلامی ایران چنگ و دندان نشان می‌دهند و ما موشکی نداشته باشیم و آن قدر مجاهدت کرد تا به موشک شهاب 3 رسید.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه امروز با تلاش‌های که شده در زمینه موشکی خیلی جلوتر از زمان شهید طهرانی‌مقدم هستیم، گفت: مسئله سوخت جامد موشکی از جمله موضوعات پیشرفته جهان است که دست هر کسی نیست، اما شهید طهرانی‌مقدم و یارانش تلاش خود را برای حل سوخت موشکی گذاشتند.
وی با تاکید بر اینکه راه شهید طهرانی‌مقدم و شهدای گرانقدر ادامه دارد و با تمام توان و بدون ضعف و کاستی این راه را ادامه می‌دهیم، تصریح کرد: پشت سر ولایت بدون تفسیر و تعبیر و بدون اظهارنظر را از شهید طهرانی‌مقدم یاد گرفتیم و باید به آن عمل کنیم و به دیگران هم یاد دهیم.
سرلشکر باقری با اشاره به اینکه اقتدار موشکی که شهید طهرانی‌مقدم پایه‌گذاری کرد قابل قیاس با گذشته و حتی قابل قیاس با سال گذشته هم نیست، خاطرنشان کرد: حرکت آن قدر پرشتاب و سرعتی است که همه جهان کفر جمع شدند و چندین سیستم‌های ضدموشکی تولید کردند و نام‌های دهن پر کن می‌گذارند، اما نتوانستند بر سرعت، قدرت، دقت و فراگیری موشک‌های ما غلبه کنند.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه توان موشکی ما به جایی رسیده که دشمنان نمی‌توانند تصمیم به تجاوز بگیرند، افزود: هر چند در راس این دشمن دیوانه‌ای به نام نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی باشد که چند بار تا پای جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران بیاید، اما دوستانش مانع او شوند که جنگ به صلاح اسرائیل نیست. بله، همین طور است، جنگی که با جمهوری اسلامی ایران آغاز شود پایانش معلوم نیست، پایانش زمانی است که دشمنان ذلیلانه شکست را بپذیرند.
وی با اشاره به سخنان و ادعاهای رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در زمان تبلیغات انتخاباتی گفت: آن فردی که تازه به قدرت رسیده حرف‌های بزرگ‌تر از دهانش زده
و در موقع تبلیغاتش شکر زیادی خورده است. ما به او می‌گوییم بگذار از راه برسی، از فرمانده نیروی دریایی و فرماندهان آن روز بپرس که نیروهایت روی قایق‌ها به چه روزی افتادند. تهدید جمهوری اسلامی ایران در تنگه هرمز و خلیج‌فارس به مانند شوخی است، همین اقتدار دریایی را در زمین و هوا و پدافند و نیروی قدس سپاه دایم.
سرلشکر باقری در بخش دیگری از سخنانش گفت: زمانی در سوریه مطرح شد که ما به عنوان عضوی از محور مقاومت در حال نبرد هستیم و باید موشک داشته باشیم که شهید طهرانی‌مقدم با تعداد اندکی از یارانش به آنجا رفت و آموزش‌های چندین ساله را در چند ماه فرا گرفت و زمانی که آنها اعلام عدم همکاری کردند طهرانی‌مقدم و یارانش یاد گرفته بودند که چگونه از این ادوات استفاده کنند.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه به همت شهید طهرانی‌مقدم و یارانش افق آینده ایران و اسلام کاملاً روشن و مسیر ذلت دشمنان نیز کاملاً شفاف است، تصریح کرد: ملت شاید نداند در پنج سال گذشته کارهای بسیار عظیمی در شمال غرب کشور انجام شده و شاهد درگیری با دشمنان بوده‌ایم و دو حزب ورشکسته بعد از سال‌ها شروع به عملیات کردند و تلفاتی هم دادند و حالا اعلام می‌کنند که به کار سیاسی برمی‌گردند و در این عرصه امیدواریم با هوشمندی مسئولان به ذلت برسند.
وی افزود: ما می‌دانیم که اگر یک شب بخوابیم، دشمن بیدار است، لذا مراقب هستیم. ایران بدون هیچ چشم داشتی به یک وجب خاک همسایگان، منافع خود و اسلام را دنبال می‌کند و با رعایت تمام مبانی به مستضعفین در برابر تروریست‌ها و استکبارجهانی کمک و به آن افتخار می‌کند. کمک به حزب‌الله لبنان در حوزه موشکی و سایر ابعاد صورت گرفته و در همین راستاست و همین حزب‌الله که ایران به او کمک کرد، دیدید چگونه اسرائیل را به ذلت کشاند.
سرلشکر باقری تاکید کرد: نیروهای مسلح در امور کشوری دخالت نمی‌کنند، اما از مقامات کشور دعوت، تشویق و آنها را ترغیب می‌کنیم که راه نورانی شهدا را در پیش بگیرند و بهتر از گذشته در مسیر حرکت کنند که عزت ما در این مسیر است.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: از مسئولان و مقامات می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی مدنظر فرمانده معظم کل قوا را پیاده کنند و آنچه خود داریم از بیگانه تمنا نکنند. شما ببینید مگر تولید دان مرغ و کنجاله یا چیزهای شبیه به آن سخت‌تر از تولید موشک زمین به زمین است که جوانان ما آن را ساخته‌اند؟
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما از خدا می‌خواهیم آگاهی و درایت مسئولان بالاتر برود و توفیق پیدا کنند در هر دوره‌ای از مسئولیت که رأی می‌آورند، چه چهار سال و چه هشت سال بعد از آن بتوانند بگویند از کجا به کجا رسیدیم و چه کارهایی برای مردم انجام دادند و چه مشکلاتی از مردم را حل کردند. این ملت لیاقت بهتر از اینها را دارد و باید برای عزت و موفقیت این ملت شبانه‌روز تلاش کرد.

۱۳۹۵/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...