نسخه چاپی

استاد دانشگاه دافوس

ترامپ غلط زیادی نكند

حیدرپور در واكنش به اظهارات ترامپ بعد از پیروزی در انتخابات آمریكا بیان داشت: با برخورد نظامی ایران با آمریكا ملت آمریكا شرمسار خواهد شد.

به گزارش نما " آن فرد جدیدی که این روزها به صحنه قدرت آمده در دوره تبلیغات حرفهای بزرگتر از دهانش می زد که اگر من بودم در برابر دستگیری ملوانان در خلیج فارس چنین میکردم و چنان می کردم؛ در موقع تبلیغات ایشان شکر زیادی خوردند؛ بگذار از راه برسی بعد از فرماندهان بپرس که در خلیج فارس آن نیروها چه بلایی بر سر خود در قایق ها آوردند." این بخشی از صحبتهای مهم سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران است که صبح امروز در پنجمین سالگرد شهادت شهید طهرانی مقدم مطرح شد.

عملیات نظامی خارج از اختیارات رئیس جمهور آمریکا است/ ترامپ غلط زیادی نکند

اظهارات رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، به بخشی از صحبتهای دونالد ترامپ در یکی از نطق های انتخاباتی خود در شهر «پنساکولا» در ایالت فلوریدا اشاره دارد که گفته بود: "زمانی که قایق‌های کوچک ایران ویرانگرهای ما را محاصره می‌کنند، با شلیک گلوله آن‌ها را دور خواهیم کرد. باور کنید این کار را خواهیم کرد."

عملیات نظامی خارج از اختیارات رئیس جمهور آمریکا است/ ترامپ غلط زیادی نکند

عوض حیدرپور استاد دانشگاه دافوس و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، نیز در واکنش به اظهارات رئیس جمهور منتخب آمریکا، گفت: این حرفی که ترامپ زده یک غلط اضافی کرده است.

وی با بیان اینکه این ها در دوران دفاع مقدس به ایران جنگ را تحمیل کردند و ما در آن جنگ سلاح انفرادی نداشتیم و در برابر همه قدرت ها و آمریکا و شوری سابق سربلند بیرون آمدیم گفت: امروز توان هجومی بازدارندگی ایران در حدی است که خود آمریکا و کسانی که این موضوع را می فهمند جرات نمی کنند چنین حرفی نسبت به ایران بزنند و از آن بدتر به آن عمل کنند.

حیدرپور خاطرنشان کرد: اگر آمریکا در آینده دست از پا خطا کند نیروی های مسلح ایرانی با تمام توان با آنها برخورد می کند و ملت ایران هم پشت نیروهای نظامی خواهد ایستاد تا جلوی چنین غلط کردن اضافی آنها را بگیرد.

وی تصریح کرد: چنین اقدامی شرمساری ملت آمریکا را به دنبال داشت و من به ترامپ توصیه می کنم از این حرف ها نزند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه نظام سیاسی آمریکا به گونه ای است که عملیات نظامی خارج از اختیارات رئیس جمهور است، اظهار داشت: در آمریکا رئیس جمهور در بعضی از جاها سمبل وتو است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارهای بزرگ در آمریکا در یک شورای تصمیم گیری، تصویب می شود که در اختیارات ترامپ نیست و چون حرف او غلط بوده تکرار می کنم که این غلط را تکرار نکند.

۱۳۹۵/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...