نسخه چاپی

پلیس عراق نیروهای داعش را شكنجه و اعدام میكند

سازمان عفو بین الملل می گوید گزارش هایی دریافت كرده دایر بر این كه مردانی در لباس پلیس فدرال عراق مردان مشكوك به همكاری با داعش در جنوب موصل را شكنجه كرده و كشته اند.

به گزارش نما به نقل از پارسینه، شواهد جمع آوری شده توسط این گروه حاکیست که شش نفر از ساکنان محلات شوره و قیاره پس از بازداشت به ظن ارتباط با تروریستهای تکفیری داعش به ضرب گلوله کشته شدند.

مقام های عراقی هنوز به این ادعاها واکنش نشان نداده اند.نیروهای دولتی و متحدان آنها ماه گذشته عملیاتی را برای آزاد کردن موصل که آخرین پایگاه عمده شهری داعش در عراق است شروع کردند.

حدود ۵۰ هزار سرباز، مامور امنیتی، پلیس، جنگجویان پیشمرگه کرد، مردان مسلح قبایل سنی و شبه نظامیان شیعه در این عملیات شرکت دارند.

با عقب نشینی داعش محققان عفو بین الملل از نقاطی که گفته می شود محل انجام اعدام های فراقانونی بوده بازدید کرده اند. اعضای داعش صدها زن، کودک و مرد سالخورده را ظاهرا به عنوان سپر انسانی با خود برده اند.

براساس اطلاعاتی که این گروه به دست آورده، حدود ۱۰ مرد و یک پسر ۱۶ ساله روز ۲۱ اکتبر پس از فرار از انتقال اجباری توسط داعش خود را تسلیم گروه کوچکی از مردان کردند که لباس پلیس به تن داشتند.

پلیس عراق نیروهای داعش را شکنجه و اعدام میکند

پس از آن نیروهای کمکی از راه رسیدند و این مردان را به ناحیه ای بیابانی میان قیاره و شوره بردند.ادعا می شود که افرادی در لباس پلیس این گروه را با کابل و شانه تفنگ زدند و ریش های آنها را کشیدند و در یک مورد ریش یکی از آنها را آتش زدند.

سپس سه نفر از آنها جدا شدند، بی رحمانه کتک خوردند و به ضرب گلوله کشته شدند. بقایای آنها پنج روز بعد در همان محل پیدا شد.به گفته عفو بین الملل جسد یک مرد چهارم هم تقریبا یک هفته بعد در همان ناحیه پیدا شد.

در روز ۲۱ اکتبر هم جسد یک مرد جوان دیگر که به ضرب دو گلوله کشته شده بود پیدا شد. به گفته این گروه مرد ششم ظاهرا هنگامی که به سوی نیروهای امنیتی با لباس پلیس می دوید به ضرب گلوله کشته شد. او پیراهنش را بالا زده بود تا نشان دهد که بمبی ندارد.

لین مالوف از مقام های عفو بین الملل در بیروت گفت: "وقتی عملیات نظامی موصل شروع شد، نخست وزیر حیدر عبادی روشن کرد که تخلفات نیروهای مسلح و متحدان آن تحمل نخواهد شد. حالا وقت آن است که او حرف خود را ثابت کند."

۱۳۹۵/۸/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...