نسخه چاپی

ترامپ: حقوق ریاست‌جمهوری را دریافت نخواهم كرد

رئیس‌جمهور جدید آمریكا در كمپین‌های انتخاباتی خود تأكید كرده بود كه حقوق ۴۰۰ هزار دلاری ریاست‌جمهوری را نخواهد پذیرفت.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا اعلام کرده است که حقوق ریاست‌جمهوری را نمی‌پذیرد.



روزنامه انگلیسی «دیلی میل» در گزارشی نوشت که سؤالاتی پیرامون سرنوشت حقوق ترامپ بعنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا مطرح شده است.



ترامپ در 17 سپتامبر 2015 در «راچستر» ایالت «نیوهمپشایر» گفت: «اولین چیزی که می‌خواهم به شما بگویم این است که اگر بعنوان رئیس‌جمهور انتخاب شوم، دریافت حق و حقوق ریاست‌جمهوری را نخواهم پذیرفت. این حقوق ریاست‌جمهوری اصلا چیز مهمی برای من نیست».



وی در این خصوص گفته بود: «در خصوص موضوع حقوق (بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا)، من حتی یک دلار هم دریافت نخواهم کرد. من اگر رئیس‌جمهور شوم، به طور کل، حقوق ریاست‌جمهوری نخواهم گرفت».



ترامپ در همان نوار ویدئویی گفته بود که تمامی هزینه کمپین انتخاباتی خود را خودش تأمین کرده است.



طبق این گزارش، «هربرت هوور» که قبل از آنکه در سال 1929 بعنوان رئیس‌جمهوری آمریکا برگزیده شود و «جان اف کندی» که از خانواده ثروتمندی بود و در سال 1961 بعنوان رئیس‌جمهوری آمریکا برگزیده شد، حقوق‌های ریاست‌جمهوری خود را به خیریه داده بودند.

رئیس‌جمهور آمریکا درآمدی معادل 400 هزار دلار در سال دارد که این مبلغ را به صورت ماهیانه دریافت می‌کند و کمک هزینه‌ای بالغ بر 50 هزار دلار برای رفع هزینه‌های مرتبط با انجام دیگر وظایفی که بر دوش دارد، نیز دریافت می‌کند.

۱۳۹۵/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...