نسخه چاپی

اتحادیه اروپا توافق هسته‌ای را جزء میراث همكاری آمریكا-اروپا می‌داند

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد كه اتحادیه اروپا توافق هسته‌ای را جزء میراث همكاری آمریكا و اتحادیه اروپا می‌داند و بر اجرای كامل این توافق تاكید خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، روزنامه وال استریت ژورنال با اشاره به نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره چگونگی تعامل با رئیس جمهور جدید ایالات متحده گزارش داد که اتحادیه اروپا خود را برای هرگونه چالش در زمینه توافق هسته‌ای ایران و 1+5 که جولای 2015 امضا شد، آماده کرده است.

این گزارش افزود: روز دوشنبه وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار است بر حمایت کامل آنها برای اجرای کامل توافق هسته ای تاکید کنند.

در طول کمپین انتخاباتی در آمریکا، دونالد ترامپ تهدید کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات، توافق برجام را پاره خواهد کرد.

وال استریت ژورنال در ادامه نوشت: هر حرکتی در این زمینه می‌تواند روابط فرآتلانتیک را سریعا تیره و تار کند و بر هر دو طرف تاثیر منفی بگذارد.

وزیر خارجه اسلواکی که در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل حاضر بود گفت: توافق هسته ای نیز مانند توافق آب و هوایی و توافق تجارت، جزء میرات همکاریهای گذشته آمریکا و اروپا است.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست خود تاکید کردند که نیاز بیشتر به تماس میان اروپا با تیم دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا احساس میشود. آنها تاکید کردند که اتحادیه اروپا به انتخاب مردم آمریکا احترام میگذارد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از پایان نشست گفت: وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست خود درباره موضوعات مختلف بحث کردند و درباره شراکت قوی با آمریکا براساس اصول، ارزشها و منافعمان توافق کردند.

فدریکا موگرینی همچنین گفت: این ما نیستیم که باید سیاستهای خود را تشریح کنیم بلکه دولت بعدی آمریکا است که باید مواضع خود را مشخص کند.

۱۳۹۵/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...