نسخه چاپی

تخریب كامل كارخانه سلاح‌ سازی ایران در حلب

روزنامه شرق نوشت: پس از گفته‌های سرلشكر «محمد باقری»، رئیس ستاد كل نیروهای مسلح، درباره كارخانه سلاح‌سازی ایران در حلب سوریه، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران توضیحات بیشتری دراین‌باره ارائه داد.

به گزارش نما؛ شرق نوشت: پس از گفته‌های سرلشکر «محمد باقری»، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، درباره کارخانه سلاح‌سازی ایران در حلب سوریه، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران توضیحات بیشتری دراین‌باره ارائه داد.

سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» در یادواره پنجمین سالگرد شهید «حسن طهرانی‌مقدم» ‌گفت: «یکی از اهدافی که آمریکا در منطقه ما دنبال می‌کند، ازبین‌بردن ارتش کشورهای اسلامی است و نمونه آن را در کشور لیبی دیدیم که ضمن اعتراضات مردمی برای از روی کار رفتن قذافی، ‌با حمله ناتو ارتش آن کشور نابود شد».

او افزود: « نمونه دیگر را در سوریه دیدیم که البته درست است ارتش این کشور ایستاده و می‌جنگد اما آمریکا در حملات خود تمام منابع سلاح این کشور را نابوده کرده و کارخانه سلاح‌های زمین‌به‌زمین که به وسیله ایران در حلب ساخته شده بود، به طور کامل تخریب شده است».

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: «ببینید ارتش عراق کجاست؟ ‌بخشی از آن با حمله آمریکایی‌ها به صدام از بین رفت و بخش دیگر را نیز داعش بلعید».

حاجی‌زاده در ادامه با اشاره به حملات ناتو به عراق و افغانستان گفت: «نکته درخورتوجه این است که در زمان جنگ افغانستان نیروهای ما کاملا آماده بودند تا هرات را بگیرند اما حضرت آقا اجازه ندادند ما وارد باتلاق افغانستان شویم و دیدیم که ناتو چطور در آن باتلاق گیر کرد. در جنگ عراق و سوریه نیز حضرت آقا گفتند که حضور باید مستشاری باشد تا در باتلاق این دو کشور نیز گرفتار نشویم. چون نتیجه جنگ فرسایشی خواهد بود و تصرف خاک کشور دیگر محسوب می‌شود».

پیش از این سرلشکر «محمد باقری»، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، گفته بود: «سوریه به جایی رسید که در سال‌های گذشته جمهوری اسلامی ایران در منطقه حلب صنعت موشکی برای سوریه ساخت و در این مجموعه صنعتی موشک تولید شد و در جنگ ٣٣روزه علیه رژیم صهیونیستی به کار رفت و این همت و کار شهید طهرانی‌مقدم بود».

پس از این گفته‌های «باقری»، «حسین شیخ‌الاسلام» مشاور وزیر خارجه و سفیر اسبق ایران در سوریه نیز در تکمیل سخنان او صحبت کرد. او با اشاره به تولید صنعت موشکی در کشورهای منطقه از سوی ایران، گفت: «تولید صنعت موشکی از سوی ایران، محدود به سوریه نیست؛ ما در اطراف سرزمین‌های اشغالی، هرچقدر توانسته‌ایم این فناوری و دانش را آموزش دادیم و منتقل کردیم».

شیخ‌الاسلام افزود: «به‌دلیل آنکه انتقال حجم انبوه اجزا و قطعات موشکی، کاری نشدنی است، برای تولید صنعت موشکی در سرزمین‌های اطراف ایران، تلاش کردیم تا آنجا که امکان دارد، این کار در خود محل انجام شود».

او با بیان اینکه شهید طهرانی‌مقدم هم در زمان تولید صنعت موشکی در حلب سوریه به این منطقه آمده بود، گفت: «تولید صنعت موشکی در کشورهای منطقه تمام نشده و هرروز رو‌به‌رشد است».

سال ٩٣ هم «شیخ‌الاسلام» در گفت‌وگو با مجله «رمز عبور» درباره روابط موشکی ایران و سوریه گفته بود: «سپاه قدس با اسد مستقیم کار کرده بود و شناخت داشت. گاه ما نمی‌توانستیم به‌موقع موشک به حزب‌الله برسانیم. اسد از انبار خود موشک می‌داد».

۱۳۹۵/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...