نسخه چاپی

ظریف هدایای دیپلماتیك خود را اهدا كرد

محمد جواد ظریف در حاشیه مراسم رونمایی از اسناد محرمانه تاریخی وزارت امور خارجه هدایای دیپلماتیك خود را به مركز اسناد تاریخی این وزارتخانه اهدا كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: محمد جواد ظریف در حاشیه مراسم رونمایی از اسناد محرمانه تاریخی وزارت امور خارجه هدایای دیپلماتیک خود را به مرکز اسناد تاریخی این وزارتخانه اهدا کرد.

وزیر امور خارجه امروز - شنبه - در این مراسم گفت: اهدای هدایا رسم معمول همه وزرای امور خارجه ایران بوده است و هدایا را در اختیار خود نمی گرفتند.

وی ادامه داد: آقایان علی اکبر ولایتی، کمال خرازی، منوچهر متکی و علی اکبر صالحی وزیران سابق امور خارجه که من سعادت کار با آنها را داشتم، تمامی هدایای خود را در مجموعه وزارت امور خارجه حفظ می کردند.

وزیر امور خارجه یادآور شد: آقای صالحی هدایای خود را به رسم امانت در اختیار استانداری قزوین قرار داده است اما هدایایی که من گرفتم در یک نیمه صندوق خانه ای در ساختمان وزارت امور خارجه نگهداری می شود که این هدایا امروز به مرکز اسناد تاریخی این وزارتخانه اهدا می شود.

ظریف به یکی از این هدایا که اثر یکی از نقاشان به نام اندونزی است اشاره کرد و گفت: این اثر در سفر اخیر به اندونزی در حضور وزیر خارجه این کشور به من به عنوان نماینده ای از مردم ایران اهدا شد.

وی ادامه داد: این هدیه را به عنوان نمونه ای از تمامی هدایا امروز در اختیار مرکز اسناد تاریخی وزارت امور خارجه قرار می دهم.

مرکز اسناد وزارت امور خارجه در برگیرنده مجموعه ای بی نظیر از میراث مستند ملی در قالب حدود 50 میلیون انواع سند سیاسی ـ تاریخی است که قدیمی‌ترین آنها متعلق به سال 868 هجری شمسی (1463 میلادی) است.

بخش مهمی از این گنجینه ملی نیز به صورت اسناد طبقه بندی شده هستند که حدود 20درصد از آرشیو تاریخ دیپلماسی را تشکیل می دهند و امکان آزادسازی حدود هفتاد هزار سند محرمانه تاریخی تا مقطع شهریور 1320 فراهم شده است

رویکرد وزارت امور خارجه آزاد سازی تدریجی اسناد کشف و طبقه بندی تا بازه زمانی شهریور 1356 است.

۱۳۹۵/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...