نسخه چاپی

درخواست بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا برای نفوذ در ایران است

ترقی با تاكید بر اینكه به موجب قانون اساسی نباید اجازه چنین دفتری در ایران داده شود گفت: اصرار اتحادیه اروپا مبنی بر بازگشایی آن مبنی بر بازگشایی دفتر آن در تهران نوعی سیاستگذاری و استراتژی به منظور نفوذ و دخالت درامور كشور است.

به گزارش نما؛ حمیدرضا ترقی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا برای همکاری با ایران یک سیاست راهبردی طرح کرده اظهار داشت: این سیاست یک سند و استراتژی طراحی شده در قبال ایران است که ادامه راه همان دموکراتهای آمریکا و خواسته های اصلی آمریکا در برجام های 2، 3و 4 است.

معاون بین الملل موتلفه اسلامی اظهار داشت: مذاکره در موضوعات غیر هسته ای مثل مسائل فرهنگی ،‌آموزشی، سیاسی، منطقه ای و همچنین هدف از بازگشایی دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا بیشتر تسهیل در مسائل مربوط به حقوق بشر دانسته شده است.

وی خاطر نشان کرد: از طرفی دیگر هر گونه سرمایه گذاری و همکاری اقتصادی اروپا در ایران منوط به پذیرفتن بندهای FATF قرار داده شده است که ایران باید به آن توصیه ها عمل کند.

وی افزود: در این طرح برخلاف نظر مقام معظم رهبری آنها خواستار پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی و عدم برخورد با دو تابعیتی ها شده اند که در نهایت از ایران خواسته شده استانداردهای حقوق بشری اروپا را بپذیرند و همچنین از زندانیان امنیتی نام برده که همه باید آزاد شوند.

ترقی تاکید کرد: این سیاست گذاری و استراتژی های تعاملات بین ایران و اروپا نشان دهنده این است که اتحادیه اروپا با توجه به اینکه تمام کشورهایش در ایران سفارت دارند،‌می خواهد از این دفتر برای نفوذ در کشور و دخالت در مسائل ایران استفاده کند.

معاون بین الملل موتلفه اسلامی با اشاره به تاکیدات قانون اساسی ایران درخصوص حفظ استقلال کشور و جلوگیری از سلطه بیگانگان تاکید کرد: به هیچ وجه نباید اجازه تاسیس چنین دفتری در ایران داده شود.

وی افزود: اگر چه الان بین اتحادیه اروپا،‌آمریکا و رئیس جمهور آمریکا اختلافاتی پدید آمده است اما الان اتحادیه اروپا همان سیاست اوباما و جان کری در منطقه را در قبال ایران دنبال می کند و ما نباید به چنین خواسته هایی تن بدهیم که همگی مغایر با استقلا ل و عزت ملی کشور است.

۱۳۹۵/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...