نسخه چاپی

برای جذب سرمایه خارجی دو شرط را قرار داده‌ایم

رئیس جمهور گفت: مصوبات خوبی برای رفع مشكلات استان البرز به تصویب رسیده است.

به گزارش نما به نقل از فارس از کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پایان سفر به استان البرز در جمع خبرنگاران حضور یافت و به پرسش‌های خبرنگاران البرزی پاسخ داد.

روحانی در بخشی از این نشست خبری، اظهار داشت: باید ابتدا از مردم میهمان‌نواز البرز به خاطر حمایت‌های آنها و از مردم کرج به دلیل حضور گسترده، استقبال گرم و پرشور و اجتماع عظیم امروز تشکر کنم.

وی ادامه داد: همچنین باید عذرخواهی کنم از مردم دیگر شهرستان‌های استان البرز که نتوانستم با آنها دیدار کنم، اما برای هر شهرستان نماینده‌ای از وزرا و معاونان اعزام شدند و خواسته‌ها و نیازهای آنها را استماع کردند.

رئیس جمهور اضافه کرد: بسیار خوشحال هستم که البرز زیبا پایان‌بخش سفرهای دور اول دولت تدبیر در دوره یازدهم بود.

روحانی تأکید کرد: استان البرز از اهمیت بسیاری برخوردار است، چراکه همجواری با تهران مشکلات خاص خود را دارد و بخشی از مشکلات تهران بر دوش استان البرز است، از سوی دیگر کرج و استان البرز یک نوع شرایط چهارراهی را داشته و از موقعیت بسیار حساسی برخوردار است.

وی بیان کرد: امروز مصوبات خوبی برای رفع مشکلات استان البرز به تصویب رسید و با بررسی مشکلات، ‌نیازها و مطالبات مردمی تلاش می‌شود تا اقدامات لازم به منظور رفع مشکلات مردم در این استان و توسعه البرز انجام شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی کشور بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات مردم استان البرز ترافیک درون‌شهری و برون‌شهری است و به همین دلیل یکی از اولویت‌های دولت، اتمام امتداد اتوبان همت به کرج است و آقای نوبخت شخصاً این پروژه را پیگیری کرده که اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

روحانی تبیین کرد: آزادراه تهران ـ شمال نیز که چند سال است به تأخیر افتاده با جدیت پیگیری می‌شود و فاز نخست آن که از تهران تا حدود گچسر است، اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تشریح کرد: برای کاهش ترافیک در کرج طرح چهار خطه شدن قطار تهران ـ کرج به طور قطع تا پایان سال باید انجام شود، ضمن اینکه برای قطار شهری کرج نیز اعتبار 186 میلیارد تومانی در همین سفر تخصیص یافته است.

رئیس جمهور عنوان کرد: در بخش بهداشت نیز اقدامات خوبی در استان البرز در دولت فعلی انجام شده، به صورتی که پیش از این دولت 960 تخت بیمارستانی فعال بود که تا پایان عمر دولت یازدهم به 2100 تخت افزایش می‌یابد.

روحانی همچنین به افتخارآفرینی کیمیا علیزاده دختر کرجی که نخستین مدال المپیک برای بانوان ایرانی کسب کرد، اشاره و مطرح کرد: یک عده به دروغ تبلیغ می‌کنند که اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ضد زن هستند که دروغی بزرگ است. اسلام بیش از همه ادیان به زنان احترام و ارزش می‌گذارد. زنان پاکدامنی چون فاطمه زهرا(س) و یا مریم مقدس مورد احترام همه هستند.

وی اضافه کرد: به هر حال طرح‌های مختلفی برای توسعه استان البرز در این سفر تصویب شده که باید در سال‌های 95 و 96 به بهره‌برداری برسد.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای جذب سرمایه دو شرط را قرار داده‌ایم؛ یکی مشارکت در صادرات محصول حداقل 30 درصد تولید و دیگری انتقال دانش و فناوری از طریق سرمایه‌گذاری خارجی، در خصوص جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان البرز نیز گفت: براساس گزارش استاندار البرز، در سال 92 در مجموع 26 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در این استان جذب شده که این رقم امسال به 510 میلیون دلار افزایش یافته و این آمارها نشان‌دهنده فضای بسیار خوب پس از برجام است.

روحانی همچنین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره طرح انتقال آب رودخانه کرج به تهران از طریق تونل انتقال، توضیح داد: اگر این طرح اجرا شود، مسؤولان البرزی و مردم باید برای دریافت حق‌آبه این استان اقدام کنند؛ از سوی دیگر به صورتی برنامه‌ریزی می‌شود که این طرح، آسیب زیست محیطی و صدمه‌ای به محیط زیست جاده چالوس و رودخانه کرج وارد نکند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت اخلاق در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: در جامعه ترویج مکارم اخلاقی است؛ از سوی دیگر ما انقلاب کردیم که در جامعه دروغ، ریا، آزار دیگران، زخم زبان، تهمت و بردن آبروی مردم را شاهد نباشیم.

رئیس جمهور ادامه داد: برای ترویج مکارم اخلاقی در جامعه به طور قطع قانون و اجرای صحیح آن مهم است، اما پیش از قانون باید از نظر فرهنگی و آموزشی تلاش کنیم.

روحانی یادآور شد: رسانه‌ها در این حوزه نقش بسیار مهمی دارند؛ البته رسانه‌ای که خود عمل‌کننده به اخلاق باشد؛ به هر حال اگر اخلاق در جامعه نهادینه نشود در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی و جذب گردشگر آسیب‌هایی را متحمل خواهیم شد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری درباره ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه کرج نیز گفت: یک نوع سوءاستفاده در کشور شاهد هستیم که عده‌ای می‌خواهند منابع طبیعی و فضاهای زیبا و طبیعی را برای خود اختصاصی کنند، به همین دلیل است که می‌بینیم حاشیه دریا، جنگل‌ها و منابع طبیعی را تصرف می‌کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: همین مشکل در حاشیه رودخانه کرج نیز دیده می‌شود، دولت و وزارتخانه‌های مربوطه باید با جدیت در این حوزه به وظایف خود عمل کنند و از سوی دیگر باید همراهی و همکاری بیشتری میان قوای سه‌گانه برای برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز صورت بگیرد.

به گزارش فارس؛ با پایان مصاحبه مطبوعاتی رئیس جمهور، سفر کابینه تدبیر و امید به طور رسمی به پایان رسید.

۱۳۹۵/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...