نسخه چاپی

محموله گازی ژاپن وارد ایران شد

به گزارش نما - مهر نوشت:یک مقام مسئول از رفع توقیف و آزادسازی کالاهای توقیف شده دو فاز پارس جنوبی توسط سازندگانی از اسپانیا و فرانسه خبر داد.
علیرضا عبادی درباره جزئیات رفع توقیف برخی از کالا و تجهیزات سفارش شده گازی فازهای پارس جنوبی، گفت: در توسعه فاز ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی، سفارش ساخت برخی از کالا و تجهیزات سکوهای دریایی و پالایشگاه‌های ساحلی به شرکت‌های سازنده خارجی ارائه شد.

به گفته وی برخی مخازن سکوهای گازی یک شرکت ژاپنی هم رفع توقیف و وارد کشور شد

مجری فازهای ٢٠ و ٢١ پارس‌جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس با اعلام اینکه با افزایش تحریم‌ها، شرکت‌های اروپایی و آسیایی سازنده حاضر به تحویل کالاها به فاز ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی نشدند، تصریح کرد: با این وجود با ورود به دوره پسابرجام سازندگان متعدد اروپایی و آسیایی خواستار از سرگیری فعالیت و همکاری‌ها برای فروش کالا و تجهیزات به این دو فاز مشترک گازی شده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به رفع توقیف برخی از کالاهای گازی فاز ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی، اظهار داشت: هم اکنون شرکت‌هایی از فرانسه، اسپانیا، ژاپن و چند شرکت چند ملیتی برخی از کالاهای این دو فاز مشترک گازی را شامل شیرهای برقی، پمپ‌های کراژنیک، شیرآلات، تجهیزات پالایشگاهی را ساخته وتحویل داده‌اند.

وی همچنین با بیان اینکه یک شرکت چند ملیتی هم یکسری از مخازن خاص سکوهای گازی فاز ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی را با رفع توقیف تحویل داده است، بیان کرد: در دوران پسابرجام قرارداد ساخت برخی از تجهیزات پیشرفته و تکنولوژیکی این دو فاز گازی امضا شده است.

عبادی با تاکید بر اینکه هم اکنون پیشرفت ساخت فاز ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی به حدود ۹۰ درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال ظرفیت تولید روزانه گاز غنی از این دو فاز به بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش یابد.

به گزارش مهر، مسئولان شرکت نفت و گاز پارس پیش از آزادسازی برخی از تجهیزات و کالاهای فازهای پارس جنوبی توسط زیمنس آلمان خبر داده و تاکید کرده بودند: توربوکمپرسورهای گازی ایران در امارات و اروپا رفع توقیف شده است.

علاوه بر این مسئولان شرکت نفت هم اعلام کرده‌اند: با لغو تحریم‌ها، سفارش گذاری «توربواکسپندرهای بازیافت اتان» در طرح‌های توسعه‌ای فازهای ١٩و ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی آغاز شده است.

۱۳۹۵/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...