نسخه چاپی

تظاهرات ۵۰۰ هزار نفری در كره جنوبی برای استعفای رئیس جمهور

انتظار می‌رود كه بیش از ۵۰۰ هزار نفر از مردم كره جنوبی در تظاهرات اعتراض‌آمیز امروز شنبه علیه رئیس جمهور این كشور در خیابان‌های شهر سئول شركت كنند.

به گزارش نما، خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری فرانسه، ادامه تظاهرات گسترده در مخالفت با پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی به خاطر رسوایی فساد مالی و سیاسی، ادامه زمامداری وی را با چالش جدی روبرو کرده ولی رئیس جمهور کره جنوبی تاکنون حاضر به استعفا نشده است.

پس از آنکه سازمان دهندگان تظاهرات شنبه گذشته، تعداد شرکت کنندگان را بیش از یک میلیون نفر برآورد کردند، انتظار می رود که در تظاهرات امروز نیز بیش از 500 هزار نفر شرکت کنند. تاکنون تظاهرات برگزار شده در کره جنوبی تا حد زیادی مسالمت آمیز و آرام بوده است ولی حضور سنگین پلیس در خیابان های سئول به طور کامل مشهود است و نیروهای پلیس راههای منتهی به کاخ ریاست جمهوری را مسدود کرده اند.

سخنگوی اتحادیه های تجاری کره جنوبی تاکید کرد: ما خواستار برگزاری یک تظاهرات اعتراض آمیز آرام مانند 3 تظاهرات قبلی هستیم.تظاهرات مردم کره جنوبی در حالی ادامه دارد که 2 عذرخواهی رسمی قبلی رئیس جمهور این کشور در تلویزیون مورد قبول مردم واقع نشده است.

این بزرگترین تظاهرات در کره جنوبی از دهه 1980 میلادی به شمار می رود.

یو یونگ ها وکیل پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی تاکید کرد که با دادستان ها همکاری خواهد کرد و دادستان ها می توانند هفته آینده از رئیس جمهور بازجویی کنند.

پارک نخستین رئیس جمهور در تاریخ کره جنوبی است که به خاطر پرونده قضایی تحت بازجویی قرار می گیرد.رسوایی مربوط به دخالت "چوی سون سیل" دوست نزدیک پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی در امور سیاسی و تصمیم گیری های کلان کشور، همچنان ادامه دارد.

دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی پیش از این اعلام کرد که رئیس‌جمهوری این کشور با استعفای مشاوران ارشد خود ازجمله رئیس دفتر خود موافقت کرد.رئیس‌جمهوری کره جنوبی پذیرفته است که به یکی از دوستان خود اجازه داده تا پیش‌نویس یکی از سخنرانی‌های سیاسی‌اش را ویرایش کند.

گزارش شده که چوی سون سیل که هیچ سمت دولتی ندارد، در امر سیاست‌گذاری دخالت کرده و به واسطه ارتباطش با رئیس‌جمهوری، نفع مالی هم برده است.

۱۳۹۵/۸/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...