نسخه چاپی

ارجاع استیضاح طیب‌نیا به كمیسیون اقتصادی

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به توضیح آخرین وضعیت استیضاح وزرای اقتصاد و علوم پرداخت.

به گزارش نما به نقل از ایلنا: عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به توضیح آخرین وضعیت استیضاح وزرای اقتصاد و علوم پرداخت.

اکبر رنجبرزاده در واکنش به تکذیب خبر استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی که اخیراً از سوی این عضو هیات رییسه مجلس صورت گرفته بود، اعلام کرد: تعدادی از نمایندگان استیضاح را امضاء کرده و تحویل هیات‌رییسه شده بود، اما این استیضاح تحویل من نشده بود.

او خاطرنشان کرد: البته این استیضاح ۶۰ امضاء ندارد و با حداکثر ۳۰ امضاء تقدیم هیات رییسه شده و قرار است در نخستین روز کاری مجلس روال قانونی ارجاع آن به کمیسیون و ادامه روند استیضاح طی شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس دهم همچنین گفت: درصورتی که استیضاح‌کنندگان بر نظرشان اصرار داشته باشند، هیات رییسه این طرح استیضاح را به کمیسیون مربوطه که در این خصوص کمیسیون اقتصادی باشد، ارجاع می‌کند و این کمیسیون باید ظرف یک هفته طرح استیضاح را بررسی کند و نتیجه کار را دوباره برای طی شدن مراحل بعدی یا ختم استیضاح به هیات رییسه عودت می‌دهند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با این حساب طرح استیضاح وزیر اقتصاد روز سه‌شنبه به کمیسیون اقتصادی ارجاع می‌شود و درصورتی که نمایندگان بر نظرشان پافشاری کنند، این طرح از سوی هیات رییسه اعلام وصول می‌شود اما در حال حاضر این اتفاق نیفتاده است.

رنجبرزاده همچنین در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طرح استیضاح فرهادی با ۲۹ امضاء تقدیم هیات رییسه شد و پس از ارجاع به کمیسیون آموزش و تحقیقات، مورد بررسی قرار گرفت و احتمالاً سه‌شنبه پیش‌رو یا سه‌شنبه هفته آینده از وزیر برای پاسخگویی به سوال‌های استیضاح‌کنندگان به کمیسیون دعوت می‌شود.

او ادامه داد: در ادامه درصورتی که استیضاح‌کنندگان قانع شوند، این استیضاح منتفی خواهد شد و در غیر این صورت برای تعیین تکلیف به صحن علنی می‌آید. البته هم‌اکنون دوستان در وزارت علوم در تلاش هستند و رایزنی‌های لازم را انجام می‌دهند که نمایندگان را قانع کنند و بتوانند پاسخگوی موارد و مسائلی باشند که ذهن نمایندگان را مشغول کرده و نگرانی ایجاد کرده است.

۱۳۹۵/۹/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...