نسخه چاپی

جزئیان نخستین میهمانی جنجالی ترامپ با رسانه‌ها

روزنامه نیویورك پست نشست غیرعلنی شب گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریكا با مدیران رسانه ها را «فاجعه تمام عیار» خواند و گفت: ترامپ به شدت از رسانه ها انتقاد كرد و با پرسش های «نیشدار» خبرنگاران مواجه شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، نیویورک پست که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری از نامزد جمهوریخواهان حمایت کرد، روز گذشته (1 آذر) به نقل از منابع آگاه نوشت که ترامپ در جلسه مذکور ابتدا خطاب به جف زاکر (Jeff Zucker) مدیر سی ان ان گفت: «از شبکه تو متنفرم، در سی ان ان همه دروغگو هستند. خجالت بکش!»

منبع نیویورک پست افزود: «جلسه دیروز یک فاجعه تمام عیار بود. مدیران و مجریان شبکه های تلویزیونی به خیال خود می خواستند تا در مورد نحوه دسترسی به اخبار در دولت آینده گفت و گو کنند اما در عوض با توبیخ ترامپ روبرو شدند.»
نیویورک پست به نقل از منبع دیگری نوشت: «جلسه دیروز در یک سالن کنفرانس بزرگ (برج ترامپ) برگزار شد و 30 تا 40 نفر از جمله مجریان سرشناس تمام شبکه ها در آن حضور داشتند.»

به گفته این منبع آگاه، ترامپ بارها به حضار گفت: «ما در سالنی پر از آدم های دروغگو هستیم، رسانه های دروغگوی فریبکاری که تمام مطالبشان اشتباه از آب درآمد.»

به گزارش ایرنا، این منبع آگاه نیویورک پست افزود: «ترامپ بدون آنکه نام «کتی تور» (Katy Tur) گزارشگر شبکه ان بی سی را بیاورد گفت که یکی از خبرنگاران خانم ان بی سی تمام خبرهایش اشتباه از آب درآمد. پس از آن از یکی از خبرنگاران «مزخرف» تلویزیونی یاد کرد که مجری یکی از مناظره ها بود، هنگام شکست هیلاری کلینتون به گریه افتاد. منظور وی مارتا رادتز (Martha Raddatz) بود که در سالن حضور داشت.»

نیویورک پست نوشت: گزارشگران بهت زده سعی کردند تا لابلای این انتقادها خبری از نحوه دسترسی به اخبار دولت ترامپ به دست آورند.

منابع آگاه به نیویورک پست گفتند: «گایل کینک» (Gayle King) یکی از مجریان شبکه سی بی اس بدون آنکه از صندلی خود بلند شود، پرسید: 'پیشنهادتان در مورد نحوه همکاری ما رسانه ای ها با شما چیست؟'. «چاک تاد» (Chuck Tudd) یکی از مجریان شبکه ان بی سی پرسش های «نیشدار» پرسید. «دیوید میور» (David Muir) مجری شبکه ای بی سی نیز پرسید:'چطور می شود خانواده تان در نیویورک باشند و شما در واشنگتن؟'

نیویورک پست به نقل از منابعش نوشت: «جلسه وحشتناکی بود.»

این روزنامه طرفدار جمهوریخواهان نوشت: با این حال سخنگوی ترامپ به خبرنگاران گفت که این جلسه به خوبی برگزار شد. «کلیان کانوی» (Kellyanne Conway) افزود: 'دیداری عالی با مدیران ارشد شبکه های پربیننده آمریکا برگزار شد. جلسه بی سابقه ای بود که ظرف دو روز مقدمات آن را فراهم کردیم.'

به نوشته نیویورک پست، این جلسه غیر علنی بود و حضار توافق کردند که محتوای آن رسانه ای نشود. مدیران ارشد شبکه های پربیننده و خبری ان بی سی (NBC)، ای بی سی (ABC)، سی بی اس (CBS)، فاکس نیوز (FOX News)، ام اس ان بی سی (MSNBC) و سی ان ان (CNN) در این جلسه یک ساعته حضور داشتند.

«آرتور سالزبرگر» (Arthur Sulzberger)، ناشر روزنامه نیویورک تایمز نیز امروز با ترامپ دیدار می کند.

نیویورک پست نوشت: هنوز تیم ترامپ در مورد اخبار جلسه شب گذشته واکنشی نشان نداده است.

به گزارش ایرنا، بیشتر شبکه های تلویزیونی پربیننده و خبری آمریکا در سپهر سیاسی آمریکا چپ گرا محسوب شده و تنها معدودی از رسانه ها از جمله شبکه خبری فاکس نیوز که سوگیری راست گرایانه دارد از دونالد ترامپ در رقابت با هیلاری کلینتون حمایت کردند.

چندی پیش نتایج برخی نظرسنجی ها نشان داد که به اعتقاد مردم آمریکا، بیشتر رسانه ها در انتخابات اخیر ریاست جمهوری هوادار هیلاری کلینتون بودند.

دونالد ترامپ نیز در همایش های انتخاباتی خود بیشتر رسانه ها را «دروغگو» می خواند و مدعی بود که این رسانه ها اخبار او را تحریف یا نشر اکاذیب می کردند.

۱۳۹۵/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...