نسخه چاپی

دردسر تازه ترامپ؛ حامیانی كه سلام هیتلری می‌دهند و دنبال پاكسازی نژادی‌اند

یكی از حامیان ترامپ می‌گوید: آمریكا تا همین یك نسل قبل، كشوری سفیدپوست بود كه برای ما و شكوفایی ما ایجاد شده بود. این مخلوق ماست، میراث ماست و به ما تعلق دارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، انتشار ویدئویی از گروهی از حامیان «دونالد ترامپ» که این افراد را در حال ادای احترام به سبک نازی‌ها نشان می‌دهد به دردسر تازه‌ای برای رئیس‌جمهور منتخب آمریکا بدل شده است.

در این ویدئو که نشریه «آتلانتیک» آن را منتشر کرده، «ریچارد اسپنسر» سخنران مراسم در حالی می‌گوید «زنده‌باد ترامپ، زنده‌باد مردم ما و زنده‌باد پیروزی» که شماری از حاضران در مراسم با بالا بردن دست‌هایشان به سبک «آدولف هیلتر» رهبر نازی‌های آلمان، با او همراهی می‌کنند.

این اتفاق در جریان مراسم گردهمایی موسسه «سیاست ملی» آمریکا که روز شنبه در ساختمان «رونالد ریگان» واشنگتن برگزار شد، رخ داد.

این موسسه خود را «سازمانی مستقل که وقف میراث، هویت و آینده اروپایی‌الاصل‌ها در ایالات متحده و دیگر نقاط جهان شده»، توصیف می‌کند.

اسپنسر می‌گوید سازمان متبوعش به دنبال رسیدن به یک «دولت نژادی» است که «محل تلاقی همه اروپایی‌ها» خواهد بود.

وی در سخنرانی‌هایش گفته که به دنبال یک «پاکسازی نژادی مسالمت‌آمیز» است.

در سخنرانی روز شنبه هم صدای او شنیده می‌شود که می‌گوید نژادهای دیگر به سفیدپوستان نیاز دارند، «نه برعکس.»

در بخش دیگری از این سخنرانی که زمانی ایراد شد که اغلب خبرنگاران نشست را ترک کرده بود، وی گفت: «آمریکا تا همین یک نسل قبل، کشوری سفیدپوست بود که برای ما و شکوفایی ما ایجاد شده بود. این مخلوق ماست، میراث ماست و به ما تعلق دارد.»


انتشار این ویدئو که به طرز کم‌سابقه‌ای عقاید نژادپرستانه این گروه را عیان می‌کرد، واکنش تند رسانه‌ها را برانگیخت و به بهانه تازه‌ای برای حمله به ترامپی بدل شد که پیش از این هم با انتخاب «استیو بانون» به عنوان استراتژیست ارشد کاخ سفید، به تقویت جریان‌های نژادپرست متهم شده بود.

بانون مدیر سایت «بریتبارت» از پایگاه‌های راستگرای افراطی است. وی سابقه طولانی‌ای در بیان اظهارات نژادپرستانه و بیگانه‌ستیزانه دارد.

همانطور که انتظار می‌رفت، در جریان حضور ترامپ در تحریریه روزنامه نیویورک تایمز، این مسئله یکی از سوالات اصلی‌ای بود که از او پرسیده شد.

او در پاسخ گفت: «من نمی‌خواهم مایه انرژی گرفتن این گروه شوم و (عقاید) این گروه را رد می‌کنم.»

وی افزود: «اگر باعث جان گرفتن آن‌ها شده‌ام، می‌خواهم بررسی کنم و ببینم که چرا چنین اتفاقی افتاده است.»

هرچند ترامپ از دلیل قدرت گرفتن گروه‌های نژادپرست همزمان با پیروزی او اظهار بی‌اطلاعی می‌کند، اما رسانه‌های آمریکایی می‌گویند رفتارهای وی در طول مبارزات انتخاباتی دلیل اصلی این مسئله است.

ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا، ایجاد بانک اطلاعاتی از سوابق و آمار مسلمانان حاضر در آمریکا، دیوار کشیدن در مرز مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی و تردید از آمریکایی بودن «باراک اوباما» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، از جمله اظهاراتی بود که ترامپ پیش از پیروزی در انتخابات مطرح کرد.

۱۳۹۵/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...