نسخه چاپی

پیشروی قوای تحت حمایت تركیه در شمال حلب در سایه سرگرمی كردها در رقه

نیروهای سوریه دموكراتیك به ائتلاف آمریكایی اطلاع دادند اگر واشنگتن به تعهدات خود در حمایت از آنها پایبند نباشد، این نیروها مجبور به انتقال تمركز عملیات خود از حومه شمالی رقه به مناطق شرق حلب هستند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو منابع میدانی سوریه اظهار داشتند: نیروهای سپر فرات روستاهای برشایا، جب الدم و البانجی واقع در شمال شهر الباب را پس از درگیری های شدید با شبه نظامیان شورای نظامی منبج که مورد حمایت یگان های کرد بودند تحت سیطره خود گرفتند.



نیروهای سپر فرات همچنین با پشتیبانی آتش حملات توپخانه ای و موشکی ترکیه به روستاهای جب الرازی، دویره و برات، این مناطق را پس از درگیری با داعش تحت کنترل خود گرفته و خود را به هشت کیلومتری شهر «الباب» رساندند که یکی از سه پایگاه بزرگ باقی مانده در دست داعش در این منطقه است.



در حالی که نیروهای سوریه دموکراتیک از انهدام سومین تانک ترکیه در بیست و چهار ساعت گذشته خبر می دهند منابع میدانی سوریه تاکید کردند که شورای مرکزی این نیروها به ائتلاف آمریکایی خبر رسانده که اگر واشنگتن به تعهدات خود در حمایت از نیروهای دموکراتیک پایبند نباشد، این نیروها مجبور به انتقال تمرکز عملیات خود از حومه شمالی رقه به مناطق شرق حلب هستند تا جلوی نفوذ ترکیه در این منطقه را بگیرند.



در همین راستا، منابع نیروهای سوریه دموکراتیک از درگیری های شدید خود با داعش در پیرامون روستای «الکالطة» خبر داده و می گویند که خود را به 25 کیلومتری شهر رقه رسانده اند.



همزمان نیروی هوایی ائتلاف آمریکایی شهرک های الجرنیه و الجب الابیض در حومه غربی رقه را بمباران کردند.



بر پایه اطلاعات رسیده، شورای مرکزی نیروهای سوریه دموکراتیک در تصمیمی یکجانبه شبه نظامیان لشکر انقلابیون رقه را در مرحله پیش رو از عملیات خشم فرات حذف کنند.



فرماندهی نیروهای دموکراتیک با شبه نظامیان لشکر انقلابیون رقه بر سر التزام به نقشه طراحی شده برای تسلط بر شهر رقه اختلاف نظر دارند کما اینکه قضیه نسبت دادن پیروزی ها بر داعش به کردها در رسانه ها یکی دیگری از مسائل مورد اختلاف بین 2 طرف است.



از سوی دیگر نظام ترکیه شروع به ساخت دیوار حائل در طور مرزهای خود با سوریه در جنوب شهر اورفا ترکیه و مشرف به استان رقه در خاک سوریه کرده است.



ترکیه همزمان شبه نظامیان تحت حمایت خود را به مناطق نزدیک به مرزهای سوریه با ترکیه مشرف به شهر مرزی تل ابیض در استان رقه سوریه فرستاده تا معلوم شود که ترکیه قصد تدارک عملیات نظامی علیه نیروهای دموکراتیک در نزدیکی مرزها را دارد.



ترکیه حضور غیرقانونی خود در سوریه را مساله ای ضروری برای امنیت ملی خود به بهانه مبارزه با تروریسم می داند چرا که آنکارا تروریسم در سوریه را محدود به حزب کارگران کردستان و داعش می داند در حالی که شبه نظامیان تکفیری دیگر همچون احرار الشام و جبهه شامیه را برای عملیات های خود در داخل خاک سوریه که نام سپر فرات را بر آن گذاشته به خدمت گرفته است.

۱۳۹۵/۹/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...