نسخه چاپی

سرمای نابهنگام دلیل اصلی افت فشار گاز در برخی شهرهای مازندران

نایب رئیس كمیسیون انرژی مجلس سرمای نابهنگام را دلیل افت فشار گاز در برخی شهرهای استان مازندران اعلام كرد و گفت: مسئولین استانی به ویژه شركت گاز مازندران تأمین گاز مورد نیاز مردم را در دستور كار خود قرار داده و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

به گزارش نما؛ علی ادیانی در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه خوشبختانه در کشور مشکلی برای تولید و مصرف گاز وجود ندارد، گفت: امیدواریم روند طراز مثبت در گاز در طول ایام و ماه‌های سرد سال نیز استمرار یابد.

وی با تأکید بر اینکه باید رعایت الگوی مصرف در این زمینه مورد توجه شهروندان قرار گیرد، افزود: اگر استفاده از گاز در منازل به نحو درست انجام شود قطعاً در ایام زمستان هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس، خاطرنشان کرد: دلیل فعلی افت فشار گاز در برخی از شهرهای مازندران سرمای نابهنگام است که خوشبختانه مسئولین مربوطه در حال پیگیری موضوع هستند، اما از طرف دیگر شهروندان هم باید نسبت به استفاده از وسایل گازسوز دقت لازم را داشته باشند.

این نماینده مجلس، خاطرنشان کرد: مسئولین شرکت ملی گاز در کشور و همچنین شرکت گاز مازندران در اینگونه موارد اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

ناب رئیس کمیسیون انرژی با اشاره به اینکه گاز مناطق شمالی کشور از سه بخش تأمین می‌شود، گفت: یک خط انتقال گاز از منطقه عسلویه به شهرری و سپس دامغان و خراسان است که منتهی الیه آن به گلستان و سپس مازندران می‌رسد، محور دیگر از سمت تهران به قزوین و سپس گیلان می‌رود که در این مورد نیز نهایتاً به مازندران منتهی می‌شود. منبع سوم دیگری که گاز شمال کشور را تأمین می‌کند به ویژه مازندران را واردات گاز از کشور ترکمنستان است و با توجه به قراردادی که در این زمینه به امضا رسیده روزانه 40 میلیون متر مکعب باید منتقل شود.

ادیانی تصریح کرد: نتیجه کار این است زمانی که سرما افزایش می‌یابد مصرف گاز خانگی به ویژه در استان مازندران هم افزایش پیدا کرده که در برخی نقاط منجر به افت فشار گاز و یا قطع آن می‌شود.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس ، اظهار کرد: در چند روز اخیر سرمای زودرس و یخبندان شدیدی که اتفاق افتاد تقریباً بی‌سابقه بود و منجر به این شد که در بسیاری از شهرهای مازندران دمای هوا به زیر صفر درجه رسیده و مصرف گاز افزایش پیدا کند.

۱۳۹۵/۹/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...