نسخه چاپی

دستگیری باندهای كلاهبرداری و سرقت كلان در البرز

رئیس پلیس البرزاعلام كرد كه اعضای تعدادی باند كلاهبرداری و سرقت كلان از جمله كلاهبردار115 میلیارد ریالی توسط پلیس این استان دستگیر شدند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، سردار بخشعلی کامرانی روز سه شنبه درتشریح فعالیت های چند روز اخیر پلیس البرز درجمع خبرنگاران افزود: درپی شکایت تعدادی از شهروندان درخصوص کلاهبرداری صاحب یک واحد مشاوره املاک درکرج موضوع به صورت ویژه دردستورکار پلیس استان البرز قرارگرفت.
وی اضافه کرد: دربررسی ها مشخص شد که این فرد با راه اندازی یک دفترمشاوراملاک به بهانه رهن و اجاره منزل و دادن رسید مبالغی هنگفتی از مردم دریافت و سپس متواری شده است.
وی گفت: با بررسی های فنی اداره مبارزه با جعل وکلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز محل تردد متهم در یکی ازشهرستان های استان خوزستان شناسایی و با هماهنگی پلیس این استان واخذ نیابت قضایی متهم دستگیرشد.
کامرانی صالح افزود: متهم پس ازدستگیری با توجه به مستندات موجود به جرم خود مبنی بر 115میلیاردریال کلاهبرداری از مردم اعتراف کرد و با قرار وثیقه روانه زندان شد.

*** دستگیری کارمند زن کلاهبردار یک بیمارستان
وی دربخش دیگری ازسخنان گفت: فردی که مبلغ 2 میلیارد ریال حق عضویت و اقساط صندوق وام داخلی کارکنان زن یک بیمارستان درکرج را به سرقت برده بود در یکی از شهرهای شمالی کشور دستگیر شد.
کامرانی صالح اظهار داشت: طبق تحقیقات این فرد به عنوان متولی جمع آوری و دریافت اقساط صندوق وام داخلی یکی از بیمارستان های کرج فعالیت داشت که مبلغ 2 میلیارد ریال وجه اقساط و حق عضویت همکاران خود را به سرقت برد و سپس متواری شد.
رئیس پلیس البرز خاطرنشان کرد: پلیس البرز توانست این فرد را دریکی ازشهرهای شمالی کشور شناسایی کرد.
کامرانی صالح گفت: متهم دریک عملیات غافلگیرانه به همراه یک مرد جوان دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد.
وی اظهار داشت: این فرد با همدستی مرد جوانی از محل وجوه به سرقت رفته
همکاران اقدام به خرید یک باب واحد مسکونی و یک دستگاه خودرو کرده بود که متهمان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
*** دستگیری اعضای باند سارقان ورق های گالوانیزه در البرز
رئیس پلیس البرز دربخش دیگری ازسخنان خود افزود: سارقانی که باسرقت ورق های گالوانیزه به ارزش یک میلیاردریال از یک کارخانه تولیدی باعث تعطیلی و بیکارشدن کارگران آن شده بودند، دستگیرشدند.
کامرانی صالح بیان داشت: درپی یک فقره سرقت از یک انبارمربوط به یک واحد صنعتی در منطقه خرمدشت کرج موضوع دردستورکارپلیس قرارگرفت.
وی اظهارکرد: ماموران بلافاصله با تحقیقات گسترده و بازبینی دوربین مداربسته به تصاویر فرد نانشناسی درحال گشت زنی دراطراف کارخانه مشکوک شدند که
سارق شناسایی و دریک عملیات غافلگیرانه در خرمدشت کمالشهر کرج دستگیرشد.
وی افزود: این فرد اعتراف کرد که ورق های گالوانیزه را با همدستی 2 نفر دیگر به سرقت برده است.
*** دستگیری سارقان سابقه دار تجهیزات داخل خودرو با 100 فقره سرقت
کامرانی صالح افزود: درپی وقوع چندین فقره سرقت تجهیزات داخل خودرو درشهرستان کرج موضوع در دستورکار قرارگرفت.
وی ادامه داد: ماموران حین انجام تحقیقات میدانی و کنترل متهمان سابقه دار و
مناطقی که سرقت درآن ها صورت گرفته بود یکی ازمتهمان را حین سرقت از داخل یک خودرو دستگیرکردند.
وی گفت: متهم پس ازدستگیری به جرم خود اعتراف و اذعان داشت که با همدستی یکی ازدو ستانش پس از بازکردن درب خودروها با استفاده ازابزار تیز اقدام به سرقت تجهیزات داخل خودرو می کردند.
وی یادآورشد : متهمان تاکنون به 100 فقره سرقت وسایل داخل خودرو اعتراف و به مراجع قضایی معرفی شدند.
***دستگیری سارقان منزل درالبرز
رئیس پلیس البرز دربخش دیگری ازسخنان خود به دستگیری اعضای باند سارقان منزل در این استان اشاره کرد وگفت: چهارسارق با تشکیل 2 باند اقدام به سرقت منزل می کردند که توسط ماموران پلیس کرج دستگیرشدند .
کامرانی صالح افزود: این افراد با تشکیل این باند ها اقدام به سرقت مقادیرزیادی لوازم خانگی، زیورآلات، فرش و تابلو فرش های گرانقیمت کرده که مقادیری از این کالاها به فروش رسانده بودند.
وی گفت: سارقان تاکنون به چندین فقره سرقت اعتراف کرده و تعدادی از مالباختان نیز شناسایی شده اند.
*** کشف 565میلیاردریال کالای قاچاق در سال جاری
رئیس پلیس البرز همچنین به کشف 565 میلیاردریال انواع کالای قاچاق ازا بتدای سال جاری تاکنون دراین استان خبرداد وافزود: این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 85 درصد افزایش داشته است.

۱۳۹۵/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...