نسخه چاپی

دستور ویژه رییس صداوسیما به شبكه كودك و نوجوان

بر اساس دستور رییس سازمان صدا و سیما، گروه فیلم و سریال نوجوان در شبكه كودك و نوجوان تشكیل خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از مهر: محمد سرشار مدیر شبکه کودک و نوجوان سیما، اظهار کرد: فیلم ها و مجموعه‌های تلویزیونی رئال، یکی از قالب های مورد علاقه نوجوانان هستند و بخش مهمی از جدول پخش برنامه‌های کانال امید را به خود اختصاص می‌دهند.

سرشار افزود: به دلیل سرمایه‌گذاری سنگین مهاجمان فرهنگی بر انحراف مخاطبان کوچک‌سال و راه‌اندازی شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای، اینترنتی و ... برای پمپاژ محتوای معارض غیرایرانی، تشکیل جبهه مقاومت مردمی در عرصه جنگ نرم تلویزیونی، ضروری است و خط مقدم این مقاومت فرهنگی، شبکه کودک و نوجوان است که با رویکردی تربیت‌مدار، روندی رو به رشد را طی می‌کند.

مدیر شبکه کودک و نوجوان سیما گفت: فیلم های داستانی خارجی به اندازه مصرف تلویزیونی رده سنی نوجوان نیستند و بیشتر آنها به جای تبادل ارزش ها و کمک به رشد فرهنگی کشور به تعارضات فرهنگی دامن می‌زنند و حتی گاه نسخه‌هایی را که حتی برای جامعه خود نمی‌پسندند به جامعه ایرانی تجویز می‌کنند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل ساخت فیلم ها و سریال های ایرانی فرصت مناسبی برای بیان هنری ارزش های سبک زندگی اسلامی ایرانی به مخاطب نوجوان خواهد بود. به همین منظور با دستور عبدالعلی علی‌عسکری رییس سازمان صدا و سیما، در شبکه کودک و نوجوان، گروه فیلم و سریال نوجوان تاسیس خواهد شد.

سرشار در پایان گفت: از ابتدای امسال در خانه فیلمنامه کودک و نوجوان، مذاکره با نویسندگان متخصص و آشنا با منظومه تربیتی پشتیبان شبکه کودک و نوجوان شروع شده و موج قابل توجهی از فیلمنامه‌های مناسب کوچک‌سالان در حال نگارش و آماده شدن برای تولید است.

از ۳۰ شهریور سال جاری، کانال امید شبکه کودک و نوجوان سیما، پخش آزمایشی خود را برای مخاطبان نوجوان بالای ۱۲ سال آغاز کرده و در مراکز استان ها، از طریق گیرنده‌های دیجیتال تلویزیونی قابل دریافت است.

۱۳۹۵/۹/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...