نسخه چاپی

روسیه پیش‌نویس قطعنامه حلب را رد كرد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: روسیه پیش نویس قطعنامه نیوزیلند، اسپانیا و مصر به شورای امنیت سازمان ملل در باره حلب را غیرسازنده خواند و رد کرد.

وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: مفاد پیش نویس قطعنامه ارائه شده با توافق صورت گرفته در دیدار اخیر وزیران خارجه آمریکا و روسیه در مورد اوضاع شرق حلب مغایرت دارد.

در این بیانیه یادآوری شده است: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در شهر رم پیشنهاد کرد، کارشناسان دو کشور در باره اوضاع شرق حلب گفت وگو کنند و در روزهای آینده چنین نشستی در ژنو با هدف خروج کامل جنگجویان از منطقه برگزار می شود که روسیه از مدت ها پیش خواستار آن شده است.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرده است: با این راهکار می توان مشکلات کنونی شرق حلب را حل و امنیت مردم را تامین کرد تا شرایط ارسال کمک های انسانی فراهم شود.

در بیانیه آمده است: در چنین شرایطی برخی اعضای شورای امنیت پیش نویس قطعنامه ای را در باره اوضاع حلب به رای می گذارند که تحریک آمیز است و تلاش های روسیه و آمریکا را برای حل مساله حلب ناکام می گذارد.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است: در پیش نویس قطعنامه بدون طرح مساله خروج تمامی جنگجویان از حلب بر لزوم برقراری فوری آتش بس تاکید شده است و 10روز هم مهلت داده می شود تا در باره پیوستن به آتش بس یا رد آن تصمیم بگیرند.
مسکو افزوده است: تدوین کنندگان پیش نویس با سخاوتمندی به جنگجویان امکان می دهند تا از فرصت به دست آمده مانند گذشته استفاده و تجدید قوا کنند. چنین اقدامی، می تواند آزادی شرق حلب را دشوارتر کند و رنج و الام ساکنان شهر را تداوم بخشد.

۱۳۹۵/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...