نسخه چاپی

حمایت مالی داماد ترامپ از شهرك‌های صهیونیستی

به گزارش نما - العالم نوشت: روزنامه "ها ارتص"، چاپ رژیم صهیونیستی فاش کرد که یک مؤسسه امریکایی وابسته به خاندان "گارید کوشنر"، داماد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، هزاران دلار به ساخت شهرک های غیر قانونی در کرانه باختری کمک کرده است.

به گزارش سایت "عربی 21"، در گزارش روزنامه "هاارتص"آمده است دفاتر مالیاتی مربوط به خاندان کوشنر از سال 2010 تا 2014 نشان می دهند که این خانواده مبلغ 20 هزار دلار به یک گروه امریکایی به نام "دوستان امریکایی در بیت ایل یشیف" کمک کرده اند.

این گروه، یک سازمان امریکایی است که از شهرک هایی که صهیونیست های افراطی در آن سکونت دارند حمایت می کند. گفتنی است شخص "گارید" عضو همین مؤسسه است که پدر و مادرش آن را به نام "مؤسسه چارلز و سریل کوشنر" راه اندازی کرده اند.

روزنامه صهیونیستی "هاارتص" در سال 2009 هم فاش کرده بود که شهرک "بیت ایل" بدون کسب مجوز در اراضی فلسطینی ساخته شده است. در گزارش "جنبش اسرائیلی صلح" هم آمده است که حدود 96.85 درصد از زمینی که این شهرک بر روی آن ساخته شده است، متعلق به فلسطین است.

در گزارش هاارتص آمده است که رئیس سازمان "دوستان امریکایی بیت ایل یشیف"، دیوید فریدمن است که توصیه هایی درباره سیاستگزاری امریکا در قبال "اسرائیل" و فلسطین به ترامپ ارائه کرده است. در این گزارش خاطرنشان شده است که فریدمن وکیل املاک ترامپ هم هست.

گفتنی است فریدمن در اکتبر گذشته گفته بود که شهرک ها، غیر قانونی هستند.

این روزنامه صهیونیستی می نویسد که ترامپ در اواخر نوامبر به صراحت تمایل خود را به ایجاد طرحی برای پایان دادن به درگیری بین "اسرائیل" و فلسطینی ها به رغم تاریخ پر افت و خیز طرح های صلح دولت های پیشین امریکا اعلام کرده بود.

وی به روزنامه "نیویورک تایمز" گفته بود: "امیدوارم من آن کسی باشم که بین اسرائیل و فلسطین صلح برقرار می کند و این دستاورد بزرگی خواهد بود."

هاارتص می نویسد یک روزنامه نگار در همان نیویورک تایمز با درج یادداشتی می گوید ترامپ پیشنهاد کرده بود که دامادش، "گارید کوشنر" نقش واسطه را برای اجرای این طرح ایفا کند.

در این گزارش تصریح شده است که کوشنر در زمینه سرمایه گذاری املاک فعالیت می کند و در جریان مبارزات انتخاباتی، مشاور نزدیک ترامپ بوده است کما اینکه پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا در 8 نوامبر خواستار دسترسی به گزارش های امنیتی روزانه کاخ سفید برای پدرزنش شده است.

هاارتص در ادامه می نویسد با اینکه وزارت خارجه امریکا سیاست شهرک سازی "اسرائیل" در خاک فلسطین را مانعی در مقابل تحقق صلح می داند اما مشاوران ترامپ این دیدگاه را رد می کنند.

این روزنامه فاش می کند که مؤسسه کوشنر به "مؤسسه عتسیون" که حامی مالی شهرک عتسیون است، و همچنین طرح "اوهر تورا ستون" که پوششی برای برنامه های آموزشی در شهرک "افرات" است، کمک مالی گسترده ای ارائه کرده است.

به نوشته هاارتص، بنیانگذار "اوهر تورا ستون"، یک خاخام به نام "شلومو ریسکین" است که جزء اولین کسانی است که پیروزی ترامپ را به وی تبریک گفته است. ریسکین معتقد است: "ترامپ دیدگاه متفاوتی درباره اسرائیل و نخست وزیر آن دارد و می خواهد سفارت آمریکا را به قدس منتقل کند. ما امید زیادی به او داریم."

به نوشته هاارتص، مؤسسه کوشنر از پروژه های متعددی در"اسرائیل" حمایت کرده است از جمله حمایت از گروه هایی که از ارتش حمایت می کنند.

این روزنامه صهیونیستی در پایان خاطرنشان می کند که این مؤسسه به تعدادی از سازمان های یهودی در داخل امریکا از جمله سازمان افراطی "چاباد" حمایت مالی کرده است.

۱۳۹۵/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...