نسخه چاپی

كودهای شیمیایی مایع مصرف آب را كاهش می‌دهند

یك تولید كننده كودهای شیمیایی مایع گفت: كودهای جامد و گرانولی تا زمانی كه در زمین وجود دارد، بدون آب جذب گیاه و ریشه نمی شود و به همین دلیل كودهای گرانولی تبخیر و هدررفت دارد اما نبود این هدر رفت در كودهای مایع یك مزیت محسوب می شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، خالدی یک تولید کننده کودهای مایع در ششمین نمایشگاه بین‌المللی محصولات و فناوری کشاورزی، گیاهی، ارگانیک و صنایع وابسته گفت: در داخل کشور توانستیم حدود 43 کود تولید کنیم.

این تولید کننده با اشاره به اینکه این کودها با توجه به نیاز محصولات دسته بندی و تولید می شود، در ادامه از تولید کلات های ارگانیک گیاهی نیز از سوی این شرکت ایرانی خبر داد و گفت: کودها جامع و گرانولی نیازمند مخلوط شدن با آب است و حلالیت کودهای مایع بالاتر است.

وی با بیان اینکه کودهای مایع در آبیاری بارانی و قطره ای که میزان کمتری آب را استفاده می کند سودمند است تصریح کرد: درصد عناصر کودهای مایع از کودهای گرانولی بیشتر است.

به گفته این کارشناس کودهای گرانولی تا زمانی که در زمین وجود دارد، بدون آب جذب گیاه و ریشه نمی شود و به همین دلیل کودهای گرانولی تبخیر و هدررفت دارد اما نبود این هدر رفت درکودهای مایع یک مزیت محسوب می شود.

۱۳۹۵/۹/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...