نسخه چاپی

«نه» مردم به تغییر واحد پول ایران

بیش از 78 درصد مردم معتقدند كه دولت باید به جای پرداختن به تغییر واحد پولی مشكلات تولید و اشتغال را حل كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: بیش از 78 درصد مردم معتقدند که دولت باید به جای پرداختن به تغییر واحد پولی مشکلات تولید و اشتغال را حل کند.

برنامه پایش در نظرسنجی خود از مردم پرسید: به نظرشما، بهترین تصمیم درباره واحدپول؟ 1. تومان، 10ریال فعلی شود 2. تومان، 10هزار ریال فعلی شود 3.تغییری نکند 4. بجای این کارها، مشکلات تولید و اشتغال را حل کنند.

در پایان این برنامه بیش از 78 درصد از شرکت کنندگان عنوان کردند دولت به جای این کارها ، مشکلات تولید و اشتغال را حل کند . 8.97 درصد از شرکت کنندگان معتقد بودند هر تومان ، 10 ریال فعلی شود . 8.37 درصد از شرکت کنندگان به گزینه دو و 3.89 درصد گزینه یک را انتخاب کردند.

اظهارنظر مردم درباره تغییر واحد پول ملی

تغییر واحد پول آثار اقتصادی ندارد

همچنین مرتضی اله داد، اقتصاددان در این برنامه در مورد تاثیر تغییر واحد پولی بر اقتصاد ایران گفت:تغییر رسمی واحد پول ملی از«ریال»به«تومان» تاثیر محسوسی بر اقتصاد کشورمان ندارد و تغییر 8 میلیارد قطع اسکناس مستلزم هزینه سنگینی است.

وی ادامه داد:مصوبه دولت در زمینه تغییررسمی واحدپول ملی از«ریال»به «تومان» اقدامی برای تسهیل نسبی مبادلات اقتصادی آحاد جامعه است که این تغییر در شرایط اقتصاد فعلی کشور که رکود اقتصادی گسترده ، کسری بودجه ، بیکاری در سطح گسترده و ... است ، برای دولت بسیار سنگین تمام خواهد شد .

الله داد گفت: رفرم یا اصلاح پولی به معنای حذف چند صفر و تغییر واحد پول، فرآیندی است که در اولویتهای بانک قرار دارد.در این زمینه مطالعات جامعی در بانک مرکزی و پژوهشکده پولی و بانکی صورت گرفته و پیش نیازهای آن به طور کامل شناسایی شده است. بنابراین مطالعات، اجرایی ساختن آن مستلزم دستیابی به ثبات اقتصاد کلان از جمله تورم تک رقمی پایدار است. بنابر این مصوبه اخیر با موضوع فوق متمایز بوده و نباید با آن خلط شود.

۱۳۹۵/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...