نسخه چاپی

احتمال تشكیل دو استان جدید در اطراف تهران

رئیس كمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در صورتی كه به موضوع حریم شهر تهران پرداخته نشود این احتمال وجود دارد كه با درخواست مردم جنوب شرق و جنوب غرب تهران دو استان جدید در اطراف پایتخت تشكیل شود.

به گزارش نما به نقل از میزان: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در صورتی که به موضوع حریم شهر تهران پرداخته نشود این احتمال وجود دارد که با درخواست مردم جنوب شرق و جنوب غرب تهران دو استان جدید در اطراف پایتخت تشکیل شود.

احمد دنیا مالی در سیصد و دوازدهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: در رابطه با وضعیت اتفاقاتی که اکنون در شهر تهران در حال وقوع است اعلام خطر می کنم و درخواست من این است که مسئولان هر چه سریع تر برای بهبود وضعیت پایتخت اقدام کنند.

وی افزود: اگر با نگاهی به تاریخ جمعیت تهران کاملا مشخص است که شرایط پایتخت از قبل از انقلاب اسلامی تا کنون چه تغییراتی را پشت سر گذاشته است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با اشاره به افزایش قابل توجه جمعیت پایتخت از سال 55 تا کنون اظهار کرد: سال 55 که استانهای قم و همچنین البرز جز شهر تهران به حساب می آمدند جمعیت پایتخت چیزی حدود 5 میلیون و300هزار نفر بود اما اکنون بر اساس آمار سرشماری سال 90 استان تهران حدود 13میلیون نفر جمعیت داشته که 8میلیون از این جمعیت ثابت هستند.

دنیا مالی درخصوص تبدیل نقاط روستایی در اطراف شهر تهران به شهرهای مستقل خاطر نشان کرد: تاکنون 60 نقطه روستایی در اطراف تهران تبدیل به شهر شده و این موضوع یک خطر بالقوه به شمار می آید.

وی با بیان اینکه این احتمال وجود دارد که جمعیت حاضر در برخی از نقاط شهر تهران درخواست تبدیل شدن به شهر را ارائه دهند تصریح کرد: با قوانینی که اکنون وجود دارد این امکان هست که دو استان دیگر در کنار تهران تشکیل شده و ساکنان جنوب شرق و همچنین جنوب غرب پایتخت در خواست تبدیل شدن به شهری جدید را ارائه کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران ادامه داد: در جنوب شرق پایتخت مناطقی از جمله پاکدشت،‌شریف آباد،‌ورامین و قرچک اکنون بالای یک میلیون نفر جمعیت داشته ضمن اینکه در جنوب غرب تهران نیز مناطق اسلامشهر،‌ بهارستان، رباط کریم، چهاردانگه،‌احمد آباد مستوفی و پرند یک میلیون و 200هزار نفر جمعیت دارند.

دنیا مالی با اشاره به لزوم توجه ویژه به مقوله حریم شهر تهران اذعان کرد: اگر به مقوله حریم شهر تهران توجه نشود در آینده با پدیده گمنامی شهرها و مشکلات اجتماعی و فرهنگی آنها موجه خواهیم شد.

وی خواستار همکاری هر چه بیشتر سازمان مدیریت و برنامه ریز با شهرداری تهران و شورای شهر شد و گفت: درخواست ما این است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی در کنار شورای شهر تهران برای حل معضل اسفناک گسترش شهرهای اقماری در کنار شهر تهران اقدام کند.

۱۳۹۵/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...