نسخه چاپی

۲۲۰ شخصیت جهان اسلام به ایران می‌آیند

دبیركل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: كنفرانس وحدت اسلامی امسال با حضور ۲۲۰ شخصیت برجسته جهان اسلام از ۶۰ كشور و یكصد تن از شخصیت‌های اثرگذار داخلی برگزار می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه 23 آذر) در نشستی با موضوع برگزاری کنفرانس وحدت گفت: هر سال شاهد برگزاری بهتر و اوج بیشتری نسبت به هفته وحدت و برنامه‌های آن هستیم؛ امسال در سراسر کشور و در سراسر جهان مراسم هفته وحدت، بسیار با شکوه‌تر در حال برگزاری است و این نشان دهنده آن است که موج گرایش به وحدت در جهان در حال گسترش است.

وی اظهار داشت: بر همین اساس اعلام می‌کنیم حمله دشمن در ایجاد موج جنگ فرقه‌ای در منطقه ما و در ایجاد فتنه آتش‌افروزی بین‌المذاهب در کشورهای اسلامی اکنون شکسته شده و در حال بازگشتی گسترده به همان وحدتی هستیم که رسول اعظم (ص) ما را به آن امر کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد:‌ امروز شاهد جریان نوعی هستیم که به تدریج جریان‌های تفرقه‌گرا در حال انزوا هستند و شکست‌هایی که گروه‌های افراطی و فرقه‌گرا در سوریه، عراق و سایر مناطق کشورهای اسلامی شاهد آن هستیم دلیل روشنی برای این است که پایان موج آتش‌افروزی و فتنه‌گری فرا رسیده است.

وی تصریح کرد: آنچه که در جهان است، اهتمام بیشتر به برگزاری مراسم هفته وحدت است؛ در کشورهای اسلامی نشست‌های مربوط به وحدت مردم، نشست‌های کنفرانس وحدت،‌ بزرگداشت یاد و تعالیم رسول اکرم(ص)‌ را که یکی از مهمترین آنها دستور به وحدت و یگانه شدن است، در جهان شاهد هستیم.

آیت‌الله اراکی با اشاره به برگزاری کنفرانس وحدت، ابراز داشت: جمهوری اسلامی همچون سال‌های قبل، شاهد برگزاری کنفرانس وحدت است که با حضور 220 شخصیت بزرگ و برجسته جهان اسلام برگزار خواهد شد که در آن شخصیت‌هایی از 60 کشور و 100 تن از شخصیت‌های اثرگذار داخلی در طی روزهای 25 ـ‌ 27 برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ضمن اینکه شخصیت‌های شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت همبستگی جهانی خود را اعلام می‌کنند، اعلام یکدستی و همسویی جهان اسلام است چرا که حاضرین در کنفرانس وحدت از همه فرقه‌ها و مذاهب خواهند بود؛ این شخصیت‌ها با حضورشان در مکان واحد،‌ باهدف،‌ انگیزه و دغدغه واحد تحت عنوان وحدت جامعه اسلامی در این کنفرانس حضور می‌یابند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: اصل تشکیل این کنفرانس، نماد وحدت جهان اسلام است و مسائل مهمی در آن مطرح خواهد شد از آنچه که مربوط به سرنوشت جامعه اسلامی است. همچنین در کنفرانس‌های پیشین تصمیماتی گرفته شد که بر اساس آن برنامه‌های عملیاتی فراوانی در سراسر کشور و جهان به اجرا گذاشته می‌شود، از جمله اتحادیه احزاب پشتیبان مقاومت و سازمان خیر اسلامی «سخا» که در حدود 14 اتحادیه بزرگ جهانی در دست اقدام است.

* ستیزه‌جویی آشکار بی‌بی‌سی با کنفرانس وحدت

وی با اشاره به موضع‌گیری‌های خصمانه و ستیزه‌جویانه رسانه‌های دشمن به ویژه بی‌بی‌سی خاطر نشان کرد: ستیزه‌جویی بی‌بی‌سی و برخی از رسانه‌های همسوی با آن علیه کنفرانس وحدت نشانه بسیار روشنی از اثرگذاری این کنفرانس در خنثی‌سازی توطئه‌های انگلیس و مثلث شوم استکبار که امروز دیگر نمی‌توان سیاست‌های ستیزه‌جویان آن را علیه جوامع اسلامی پوشیده دانست و موضع خصمانه‌ای در مواجه با کنفرانس وحدت دارد.

آیت‌الله اراکی ادامه داد: در کنار برگزاری کنفرانس وحدت، جشنواره بزرگ فیلم وحدت را با همت عزیزان هنرمند و با تلاش جناب آقای میرزاخانی داریم؛ نخستین بار است که جشنواره فیلم وحدت برگزار می‌شود و امیدوارم گام مؤثری در ترسیم گفتمان وحدت در جوامع اسلامی و در کشورمان باشد. در اختتامیه کنفرانس به منتخبان خارجی شرکت‌کننده در این جشنواره و در اختتامیه کنفرانس از شرکت‌کنندگان داخلی در این جشنواره تجلیل می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به شرایط کنونی شاخصه موفقیت کنفرانس وحدت چیست، گفت: شواهد بسیاری نشان می‌دهد کنفرانس وحدت امسال اثرگذارتر است؛ نخست به این دلیل که استقبال گسترده‌ای از سوی میهمانان خارجی داشته‌ایم به طوریکه خیلی‌ها سال گذشته مشکل داشتند و ما نیز سعی کردیم امسال دایره دعوت را محدودتر کنیم اما با درخواست‌های گسترده از سراسر جهان مواجه بودیم و این نشانه است تا جایی که حتی با ما تماس می‌گیرند و می‌‌گویند چرا ما را دعوت نکردید یا ما را دعوت نخواهید کرد؟

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان شاخصه دیگر موفقیت کنفرانس وحدت، خاطر نشان کرد:‌ از قبل از هفته وحدت شاهد یک شانتاژ علیه هفته وحدت بودیم و فکر نمی‌کنم تحریفی به این شکل تا کنون در کشور ما سابقه داشته باشد در مصاحبه بنده با گفت‌وگوی ویژه خبری، نام پیامبر اکرم (ص) را بردم و ادامه آن «صلی الله علیه و آله» را گفتم که یکی از رسانه‌های جنایتکار داخلی کلمه «و آله‌» را بریده و سخنان مرا بدون این واژه ضبط کرده و میان مردم پخش کرد و فیلم آن را به دست یکی از مراجع تقلید رساند و گفته بودند که فلانی هم سنی شد.

وی افزود:‌ این حمله و نظایر آن نشان‌دهنده آن است که بحمدالله کنفرانس وحدت اثرگذار بوده و مجمع تقریب مذاهب کار خودش را به خوبی انجام می‌دهد.

آیت‌الله اراکی ابراز داشت:‌ امسال شیخ الازهر را نیز دعوت کرده بودیم که ایشان در بدو امر، نهی نکرده بود اما مشکلاتی از سوی حاکم آنجا باعث شد که از حضور شیخ الازهر در کنفرانس وحدت ممانعت شود.

وی در پایان گفت: در کنفرانس وحدت امسال ۶ کمیسیون و ۱۰ نشست در کنار کنفرانس وحدت خواهیم داشت،‌ از جمله کمیسیون‌های رویارویی با چالش‌های مراجع امت اسلامی، بررسی وضعیت مسلمانان، اتحادیه علمای مقاومت، کمیسیون مساعی حمیده، کمیسیون رسانه و کمیسیون بانوان، همچنین نشست شورای مرکزی بیداری اسلامی را به دبیرکلی علی‌اکبر ولایتی خواهیم داشت.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: همچنین از کتاب ارزشمند «فقه مقارن»‌، آیت‌الله جنتی در کنفرانس وحدت تقدیر خواهد شد و از شخصیت‌های تقریبی از دو تن از بانوان به نام‌های زهرا صفوی (فرزند حضرت امام) که تلاش‌های خاموش در عرصه تقریب دارد، و خانم صافی‌ناز کاظم از جمله شخصیت‌های اثرگذار در عرصه تقریب و دو تن از علمای شیعه و سنی تقدیر خواهد شد.

۱۳۹۵/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...