نسخه چاپی

گمرك ایران در جهان سوم شد

مركز اطلاعات و امنیت سازمان جهانی گمرك در تازه‌ترین رده‌بندی جهانی رتبه گمركات را در مبارزه با تخلفات گمركی و قاچاق اعلام كرد.بر این اساس گمرك ایران پس از نیوزلند و پاكستان رتبه سوم را كسب كرده است.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین،رتبه سوم گمرک ایران رسماً در بیست و هشتمین اجلاس رابطین ملی رایلو آسیا و اقیانوسیه (RILO A/P) در سئول پایتخت کشور کره جنوبی اعلام شد.

در این اجلاس، اعضا ضمن تشریک تجارب خود در امر مقابله با تخلفات گمرکی با آخرین روش‌ها و عملیات مربوطه در حوزه تخلفات گمرکی آشنا شدند و گزارشی از کشفیات و فعالیت‌های گمرک ایران در حوزه مقابله با تخلفات گمرکی، مواد مخدر، انواع پیش‌ساز و روان‌گردان توسط رابط ملی گمرک ایران به اعضای شرکت‌کننده در اجلاس ارائه شد.

در مورد پروژه‌های ابداعی توسط دفتر رایلو و کشورهای عضو در حوزه مقابله با تخلفات می‌توان به موارد Smart Cat - Crocodile - Catalyst-Sesha-REN اشاره کرد.

در این اجلاس 53 نفر از 18 کشور (استرالیا، بنگلادش، بوتان، کامبوج، چین، فیجی، هنگ‌‌کنک، هند، ایران، ژاپن، کره، مالزی، پنال، نیوزلند، سنگاپور، سریلانکا، تایلند، ویتنام) و سازمان‌های بین‌المللی (رایلو، خاورمیانه، رایلو غرب اروپا، دفتر ظرفیت‌سازی آسیا و اقیانوسیه، برنامه محیط‌زیست سازمان ملل)، وابسته‌های گمرکی (ژاپن، روسیه، بریتانیا و آمریکا) شرکت کردند.

گفتنی است سابقه فعالیت دفتر رایلو آسیا و اقیانوسیه در سال 2017 به 30 سال خواهد رسید.

۱۳۹۵/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...