نسخه چاپی

ورود لوازم آرایشی قاچاق از گمرك

رشد مصرف لوازم آرایشی در كشور زیاد است و در خاورمیانه دومین رتبه را داریم كه ۲.۵ میلیارد دلار برآورد می شود كه از این میزان ۵۰ درصد آن قاچاق است و از راه های غیر مجاز وارد می شود.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، دکتر رسول دیناروند صبح چهارشنبه در نشست سازمان تعزیرات حکومتی، اظهارداشت: درباره فرآورده های آرایشی باید دقت کنیم بازار جهانی این فرآورده ها حداقل ۴۰۰ میلیارد دلار است چون شرکت های زیادی در این حوزه فعالیت می کنند و بازار لوازم بهداشتی جدا از لوازم آرایشی است.
وی با انتقاد از اینکه گفته می شود ایران بزرگترین مصرف کننده لوازم آرایشی در دنیا است، گفت: البته رشد مصرف لوازم آرایشی در کشور زیاد است و در خاورمیانه دومین رتبه را داریم که ۲.۵ میلیارد دلار برآورد می شود که از این میزان ۵۰ درصد آن قاچاق است و از راه های غیر مجاز وارد می شود.
دیناروند ادامه داد: قاچاق و تقلب برندهای معتبر محصولات آرایشی به قدری جدی است که برخی از این برندها ۷ نوع تقلبی دارند.
رئیس سازمان غذا و دارو، با عنوان این مطلب که اقشار متوسط و کم درآمد جامعه هدف محصولات قاچاق آرایشی هستند، گفت: متاسفانه از رنگ ها و مواد غیر مجاز در این محصولات تقلبی و قاچاق استفاده می شود که سلامت جامعه را تهدید می کند.
وی با اشاره به تاکید رئیس سازمان تعزیرات حکومتی بر نظارت دقیق گمرک ها، افزود: متاسفانه در مواردی خود گمرک مسیر ورود کالای قاچاق به کشور است و این سئوال در ذهن تداعی می شود که آیا قاچاق چی ها در گمرک هم نیرو دارند.
دیناروند گفت: سعی داریم توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی مثل دارو بشود که جلوی قاچاقچیان را بگیریم.

۱۳۹۵/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...