نسخه چاپی

تسلیحات داعش در سطح استانداردهای نظامی در موصل

نتایج گزارش یك گروه نظارت بر تسلیحات نشان می‌دهد كه تروریست‌های داعش تسلیحات نظامی را در شهر موصل در ابعاد و استانداردهای یك ارتش ملی تولید می‌كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از رویترز، نتایج گزارش گروه موسوم به "تحقیق تسلیحات جنگی" (سی ای آر) حاکی است که گروه تروریستی داعش، تسلیحات نظامی را در ابعاد و پیچیدگی مطابق با تسلیحات لازم برای یک ارتش ملی تولید می کرده و استانداردهای مطابق با تسلیحات یک ارتش ملی را برای جنگ افزارهای تولیدی، انجام داده است.

این گزارش افزود: گروه تروریستی داعش یک چرخه تامین قدرتمند از مواد خام مورد نیاز از ترکیه داشته و دقت فنی داعش در تولید تسلیحات نظامی نشان می‌دهد که تولید تسلیحات نظامی توسط این گروه تروریستی به هیچ وجه یک کار بداهه نبوده است.

این گزارش در ادامه یادآور شد: گرچه کارخانه‌های تولید تسلیحات از مواد غیراستاندارد استفاده می‌کرده‌اند ولی نوع سازماندهی، کنترل کیفیت و مدیریت موجودی نشانگر یک سیستم تولید صنعتی کنترل شده و پیچیده است.

این گزارش پس از بازدید کارشناسان این گروه نظارتی از 6 کارخانه تولید سلاح داعش در موصل تهیه شده است.

ارتش عراق برای بازپس گیری شهر موصل از تروریست های داعش از 17 اکتبر تاکنون عملیات گسترده‌ای را آغاز کرده است.

محققان این موسسه اعلام کردند که گروه تروریستی داعش ماه‌ها قبل از آغاز عملیات موصل اقدام به تولید هزاران موشک و خمپاره کرده است.

۱۳۹۵/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...