نسخه چاپی

سخنگوی وزارت خارجه كشورمان به تشریح تحولات حلب پرداخت

بهرام قاسمی گفت: برقراری آتش بس و لزوم ارسال كمك های انساندوستانه همواره عنصر اصلی همه ابتكارات ارائه شده توسط جمهوری اسلامی ایران برای بحران های منطقه بویژه در سوریه بوده است.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان آخرین تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات حلب و لزوم توجه به وضعیت غیرنظامیان را تشریح کرد.

بهرام قاسمی اظهار داشت: " جمهوری اسلامی ایران با توجه به اهمیت تعیین‌کننده تحولات سوریه و حلب در ثبات و امنیت منطقه و در راستای مساعدت و کمک به موضوع بسیار مهم و اساسی انسانی و بشردوستانه، تسریع در استقرار آتش‌بس، آرامش، امنیت و جلوگیری از خشونت در این منطقه و بویژه خروج امن افراد غیرنظامی، تمامی مساعی خود را بکار خواهد برد."

وی افزود: در همین راستا ظریف وزیر امور خارجه امروز و تاکنون تماس‌های تلفنی جداگانه‌ای با وزرای خارجه روسیه، ترکیه و سوریه داشتند. همچنین ممکن است بر حسب ضرورت با برخی دیگر از همتایان خود گفتگو و در مورد موضوع سوریه و تحولات حلب و با توجه به ضرورت‌های انسانی و بشردوستانه و نگرانی‌های موجود پیرامون جان انسان‌های بیگناه و غیرنظامی،آخرین تحولات مربوطه را مورد تبادل نظر قرار دهد."

"قاسمی" اظهار داشت: "سیاست جمهوری اسلامی ایران در خصوص اهمیت مسائل انسانی و بشردوستانه روشن و ما همواره بر آن اصرار داشته و با تمام توان در جهت تحقق آن از طریق رایزنی و تشویق همه کشورهای موثر در بحران سوریه تلاش نموده و اکنون نیز بیشترین مساعی خود را بکار خواهیم بست. این موضوع، یعنی نجات جان انسان‌های بیگناه و جلوگیری از کشتار مردم غیرنظامی توسط گروه‌های تروریستی سیاست اصولی و لایتغیر جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره توصیه های لازم را به طرف های مختلف درگیری در نقاط مختلف سوریه جهت تسهیل و تسریع در امر ورود کمک های انسان دوستانه به مناطق محاصره شده ارائه داده است و آمادگی دارد تا همانگونه که بارها به مقامات مختلف ذیربط از جمله نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و برخی شخصیت های فعال بین المللی در امور انسان دوستانه پیشنهاد داده است کادر هلال احمر ایران با همکاری هلال احمر سوریه و صلیب سرخ بین الملل همچنین کمیته بشردوستانه اتحادیه اروپا در جهت کمک به پیشرفت امدادرسانی به مناطق آسیب دیده در سوریه مشارکت داشته باشد؛ اما در عین حال این انتظار از دولت ها و سازمان های غربی وجود دارد که در برابر اقدامات ضد انسانی گروه های تروریستی و موانعی که برای کمک رسانی در نقاط مختلف سوریه از جمله در فوعه و کفریا ایجاد می کنند موضع گیری جدی نمایند.

قاسمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران سوریه و محاصره مناطق مختلف این کشور توسط طرفین درگیری تاکید داشته است که کمک رسانی می بایست فراگیر و شامل همه مناطق نیازمند کمک و بدون تبعیض انجام شود.


"قاسمی" بار دیگر تاکید کرد که امدادرسانی و کمک‌های بشردوستانه همواره طی این دوران یکی از جدی‌ترین عناصر تمامی ابتکارات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل سیاسی بحران‌های منطقه از جمله بحران خانمانسوز سوریه بوده است. وی گفت با توجه به حساسیت مقطع کنونی، ایران به تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک خود برای یافتن راه‌حل‌های واقع‌بینانه‌ای که بتواند در جهت تحقق اهداف انسانی و مساعدت به غیرنظامیان بی‌دفاع و مظلوم کمک نماید، استمرار خواهد بخشید".

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پایان تاکید کرد: "جمهوری اسلامی ایران از تمامی کشورهای منطقه می‌خواهد که راه تسلیح مجدد گروه‌های مسلح تروریستی را مسدود نموده و بار دیگر تاکید می‌کند که برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه که به نوعی از ترویست‌ها حمایت می‌کنند، باید بجای رفتارهای ریاکارانه و پنهان شدن در پسِ شعارهای غیرصادقانه و دروغین، رویکردی سازنده‌ را در راستای کاهش دردها و آلام مردم سوریه از طریق تلاش برای استقرار آتش‌بس و بازگشت ثبات و امنیت به مناطق مختلف این کشور در پیش گیرند".

۱۳۹۵/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...