نسخه چاپی

معرفی برترین‌های سینمای ملی در جشنواره فیلم وحدت

بخش ملی اولین دوره جشنواره فیلم وحدت اسلامی در سه شاخه فیلم‌های كوتاه، مستند و سینمایی برترین‌های خود را شناخت.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، هنرمندان و آثار برتر بخش ملی اولین جشنواره فیلم وحدت اسلامی معرفی و با اهداء جوایز تقدیر شدند.

شامگاه شنبه 27 آذر، در ابتدای مراسم اختتامیه سی‌امین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، هنرمندان برتر بخش ملی جشنواره فیلم وحدت جوایز خود را دریافت کردند.

در ابتدای این مراسم، هاشم میرزاخانی، دبیر جشنواره فیلم وحدت اسلامی، گزارشی از روند برگزاری این رویداد سینمایی و فعالیت‌های آن ارائه کرد و پس از آن برترین‌های بخش ملی جشنواره وحدت معرفی شدند.

هاشم میرزاخانی، دبیر جشنواره فیلم وحدت اسلامی با اشاره به این‌که در سال نخست برگزاری، این جشنواره میزبان آثاری از ایران و 37 کشور جهان بوده است، افزود: «این جشنواره با هدف حمایت از هنرمندانی برگزار شد که دغدغه آنها تولید فیلم با محتوای ارزشی است و نویدبخش حرکتی تاثیرگذار در عرصه سینما هستند.»

در این مراسم، علی نصیریان جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم «شکارچی شنبه» و گلاب آدینه جایزه بهترین بازیگر زن‌ را برای نقش آفرینی در فیلم «وقتی همه خواب بودند» دریافت کردند.

فهرست فیلم‌ها و هنرمندان برتر به شرح زیر است:

فیلم‌های کوتاه و نیمه بلند سینمای ملی

در این بخش نسیم مرعشی جایزه بهترین فیلمنامه را برای نگارش فیلمنامه «نخجیر» گرفت.

جایزه بهترین پویانمایی به فیلم «و آخرین پیامبر» ساخته سید مصطفی حسینی رسید.

بهترین فیلم داستانی کوتاه و نیمه بلند

جایزه بهترین فیلم داستانی کوتاه و نیمه بلند سهم فیلم «ولد» از امیرعباس رفیعی شد.

همچنین فیلم کوتاه «قضاوت» ساخته محمد اسفندیاری جایزه بهترین دستاورد فنی و بهترین فیلم کوتاه و نیمه بلند داستانی سینمای ملی را کسب کرد.

فیلم مستند سینمای ملی

در این بخش بهترین تحقیق و پژوهش فیلم‌های کوتاه و نیمه بلند به علی کمیلی و علی اکبر براتی برای فیلم «اهل سنت در ایران» رسید.

بهترین دستاورد فنی را روح الله رفیعی برای تصویربرداری فیلم «خالد و مجتبی» دریافت کرد. همین فیلم جایزه بهترین فیلم مستند بخش کوتاه و نیمه بلند را به دست آورد.

فیلم «ابرها در راه‌اند» نیز جایزه بهترین فیلم مستند بلند را نصیب محمدعلی فارسی کارگردان این فیلم کرد. همچنین تندیس و هدیه نقدی ویژه هیات داوران در بخش آثار مستند به فیلم «‌تفتان» ساخته هوشنگ میرزایی رسید.

مسابقه فیلم‌های داستانی سینمای ملی

در این بخش حجت‌الاسلام محمدسعید بهمن جایزه بهترین فیلمنامه را برای فیلم‌ «مریم مقدس» دریافت کرد. جایزه بهترین کارگردانی هم به شهریار بحرانی برای همین فیلم رسید.

گلاب آدینه جایزه بهترین بازیگر زن را برای فیلم‌ «وقتی همه خواب بودند» دریافت کرد که به جای او فرشته طائرپور تهیه کننده این فیلم حاضر بود و جایزه را گرفت.

علی نصیریان نیز جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم «شکارچی شنبه» کسب کرد.

علی نصیریان در سخنانی کوتاه با اشاره به تلاش پرویز شیخ طادی برای ساخت فیلم «شکارچی شنبه» گفت: «برگزاری این جشنواره بسیار مهم‌ است، زیرا با توجه به اهمیت سخنرانی، گفت‌و‌گو، مقاله و ... جذابیت و تاثیرگذاری فیلم و نمایش فراوان و استفاده درست از آن بسیار مهم‌است.»

در ادامه، حمید خضوعی ابیانه نیز جایزه بهترین دستاورد فنی را برای تصویربرداری فیلم «‌ملک سلیمان» گرفت. بهترین فیلم بلند در اولین جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی نیز به‌ محسن علی‌اکبری برای تهیه کنندگی فیلم «مریم ‌مقدس» رسید.

علی‌اکبری در سخنان کوتاهی با اشاره به اینکه این جایزه ارزشمندترین جایزه او در 34 سال کار در حوزه سینما و تلویزیون است، گفت:«اسلام در بیش از 50 کشور دین رسمی است اگر همه این کشورها تصمیم بگیرند در مورد پیامبر اسلام، قصص قرآنی یا صحابه‌ پیامبر فیلم بسازند، سال آینده در جشنواره 50 فیلم خواهیم داشت.»

آیت‌الله محسن‌ اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب نیز بعد از پایان مراسم اهدای جوایز از دبیرخانه جشنواره، هیات داوران و هنرمندان حاضر برای حضور و کمک به برگزاری جشنواره تجلیل کرد.

۱۳۹۵/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...