نسخه چاپی

برای پنجمین بار؛ دیدار نماینده ویژه پوتین با ولایتی

در این دیدار طرفین پیرامون تحولات منطقه و ضرورت مقابله با گروه های تروریستی بحث و تبادل نظر كردند. نماینده پوتین در امور سوریه 13 آذرماه نیز سفر فوری و مهمی به ایران داشت و حامل پیامی از پوتین برای رییس جمهوری اسلامی ایران بود و پس از دیدار با دكتر روحانی با علی اكبر ولایتی دیدار و گفت و گو كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار گذشته خود با لاورنتیف در جمع خبرنگاران گفت: در این دیدار روابط رو به رشد و توسعه ایران و روسیه مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت چرا که رابطه دو کشور راهبردی است و هر روز بیشتر از گذشته توسعه و تعمیق می یابد و در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، منطقه ای، بین المللی و دفاعی در حال شکل گیری و پیشرفت است.

ولایتی ادامه داد: رابطه فعلی ایران و روسیه در تاریخ روابط دو کشور بی سابقه است. دو کشور از مواضع برابر و حقوق مساوی و کاملا دوستانه و بدون دخالت در امور داخلی یکدیگر یک رابطه راهبردی را شروع کردند.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک یادآور شد: این رابطه هر روز در حال پیشرفت روز افزون است و در حال حاضر همکاری بین ایران و روسیه علاوه بر همکاری دو جانبه، همکاری بین المللی، منطقه ای به ویژه با تمرکز بر مسئله بسیار حساس سوریه است.

وی اضافه کرد: آنهایی که در رابطه با سوریه طراحی کرده اند یعنی آمریکا، رژیم صهیونیستی، عوامل منطقه ای آنها، بنا داشتند بشار اسد را که رئیس جمهور قانونی سوریه است ساقط کنند و کشور سوریه را به نفع صهیونیست ها در منطقه تجزیه کنند.

ولایتی گفت: آنها تصور می کردند این اقدامات ظرف چند هفته انجام خواهد شد اما با استقامتی که مردم سوریه و تدبیر و رشادتی که بشار اسد نشان داد و کمک های جمهوری اسلامی ایران ، حزب الله و مجموعه اعضای تشکیل دهنده زنجیره مقاومت ، الان بیش از پنج سال است که دولت و مردم سوریه به عنوان یک حلقه بسیار مهم و اساسی از کشور خود محافظت کردند و هر روز شاهد پیشرفت بهتری هستیم.

۱۳۹۵/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...