نسخه چاپی

روحانی: لغو روادید ایران و ارمنستان قدمی مهم برای گسترش گردشگری است

روحانی با بیان اینكه مسئولان ایران و ارمنستان باید شرایط را برای توسعه همكاری ها و روابط فراهم و موانع موجود را برطرف كنند، تصریح كرد: امروز این اراده قوی بین مسوولین دو كشور وجود دارد و زمانی كه دولتمردان مصمم باشند، مشكلات و موانع به راحتی برطرف خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری عصر چهارشنبه به وقت محلی در اختتامیه همایش تجاری ایران و ارمنستان با اشاره به اینکه ایران و ارمنستان باید بتوانند از ظرفیت های متقابل به نفع دو ملت و منطقه استفاده و بهره برداری کنند، گفت: اینکه کارآفرینان ایران و ارمنستان با یکدیگر و ظرفیت های تجاری و اقتصادی دو کشور آشنا شوند، بسیار حائز اهمیت است.

رییس جمهوری با بیان اینکه سرمایه بزرگ ما علاقه دیرینه دو ملت و تمدن واحد دو کشور است، خاطرنشان کرد: ارامنه ایرانی یک پل ارتباطی قوی میان دو کشور هستند که باید به خوبی از این فرصت در راستای تعمیق و تحکیم روابط بهره برداری کنیم.

رییس جمهوری لغو روادید میان ایران و ارمنستان را قدم مهمی برای گسترش گردشگری و روابط علمی، دانشگاهی و فرهنگی دو کشور برشمرد و با اشاره به اینکه مهم است که دو کشور همسایه از ظرفیت‌ها به نفع یکدیگر و کل منطقه بهره‌برداری کنند، گفت: ما باید از ظرفیت های موجود در راستای منافع دو ملت بهره برداری کنیم.

دکتر روحانی با اشاره به تلاش مسئولان برای توسعه صادرات گاز ایران به ارمنستان و توسعه روابط بانکی دو کشور، افزود: روابط بانکی دو کشور باید کاملاً برقرار شود چرا که بدون توسعه مناسبات بانکی روند روابط تجاری و اقتصادی دو کشور پرشتاب نخواهد بود.
رییس جمهوری با اشاره به ضرورت تسهیل در تبادلات مالی و اعتباری و خدمات گمرکی برای تجار و بخش خصوصی، افزود: استفاده و بهره گیری از منطقه آزادارس، می تواند روابط دو کشور را تسهیل کند.

دکتر روحانی با اشاره به جایگاه خوب جغرافیایی ایران و ارمنستان، اظهار داشت: دو کشور می توانند به یک دالان ترانزیتی میان شمال- جنوب تبدیل شوند.

رییس جمهوری ادامه داد: اتصال دریای سیاه به خلیج فارس موجب تحول بزرگ در روابط اقتصادی و تجاری دو کشور و منطقه خواهد شد.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه هیچ مانعی در مسیر توسعه مناسبات و همکاری های ایران و ارمنستان نمی بینیم، گفت: امنیت موجود در دو کشور پایه ای خوب برای گسترش روابط اقتصادی خواهد بود.

رییس جمهوری با بیان اینکه در خصوص تجارت ترجیحی هم بین دو کشور و هم ایران و اتحادیه اورآسیا باید قدم‌های بزرگی برداریم، خاطرنشان کرد: بی تردید در آینده شاهد روابط مثبت دو ملت در زمینه های مختلف اقتصادی، علمی و فناوری دو ملت و دو کشور خواهیم بود.

رییس جمهوری ارمنستان نیز در این همایش با بیان اینکه سطح تضمین به تجار ایران را افزایش می‌دهیم، از علاقه مندی کشورش به پیوند دریای سیاه و خلیج فارس از طریق ایران و ارمنستان سخن گفت و اظهارداشت :امیدوارم سریع به امضای توافقنامه تجارت آزاد برسیم. سرژ سرکیسیان همچنین تصریح کرد که کشورش خواهان برقراری پرواز مستقیم میان تهران - ایروان است.

۱۳۹۵/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...