نسخه چاپی

100 هزار یورو؛ پاداش دستگیری مظنون حملۀ برلین

عکس خبري -100 هزار يورو؛ پاداش دستگيري مظنون حمل? برلين

آلمان 100 هزار یورو (104 هزار دلار) پاداش برای اطلاعاتی كه به دستگیری مظنون تونسی حملۀ تروریستی برلین بیانجامد، تعیین كرده است.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی، دفتر دادستانی فدرال آلمان روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد جستجو برای یافتن انیس امری، جوان 24 ساله تونسی، در همۀ 16 ایالت فدرال آلمان در حال انجام است.

در این بیانیه تأکید شده است که این مظنون مسلح و خطرناک است.

بیانیه دفتر دادستانی آلمان می‌افزاید: «انیس امری 178 سانتی‌متر قد و 75 کیلوگرم وزن دارد؛ وی موهایی مشکی و چشمانی قهوه‌ای دارد. مراقب باشید: وی می‌تواند خشن و مسلح باشد.»

همچنین دو تصویر از این مظنون در وب‌سایت دفتر دادستانی فدرال آلمان منتشرشده است.

100 هزار یورو؛ پاداش دستگیری مظنون حملۀ برلین
تصویر منتشر شده از انیس امری، مظنون حملۀ تروریستی برلین، که مدتی در ایتالیا در بازداشت بوده است. (عکس از خبرگزاری فرانسه)
دوشنبه‌شب کامیونی به بازار کریسمس در برلین، پایتخت آلمان، حمله کرد که در این حادثه 12 نفر کشته شدند.

در پی این حادثۀ تروریستی و فرار عامل آن، موجی از رعب و وحشت از تکرار اقدام تروریستی از سوی این قاتل فراری سراسر آلمان و حتی اروپا را فراگرفته است.

تنها مظنونِ دستگیرشدۀ این اقدام تروریستی یک پناه‌جوی 23 سالۀ پاکستانی بود که سه‌شنبه به دلیل نبود ادلۀ کافی مبنی در دست داشتن او در این حمله آزاد شد.

در همین حال شبکۀ رادیویی تونس روز چهارشنبه به نقل از منابع امنیتی گزارش داد، مظنون تونسی حملۀ برلین 7 سال پیش تونس را ترک کرده و به‌عنوان مهاجری غیرقانونی وارد اروپا شده که پس از ورود در ایتالیا بازداشت و روانه زندان شده است.

وی 4 سال به اتهام آتش زدن یک مدرسه در ایتالیا در زندان به سر برد.

این گزارش به نقل از پدر امری می‌افزاید وی یک سال وارد آلمان شده است.

حادثۀ اخیر برلین یادآور حادثه‌ای مشابه در نیسِ فرانسه است. یک رانندۀ تونسی تبار، 24 تیر امسال با کامیون 19 تنی خود جمعیتِ حاضر در جشن ملی فرانسه را زیر گرفت و 84 نفر ازجمله 10 کودک را کشت.

۱۳۹۵/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...