نسخه چاپی

اوباما طرح اخراج مسلمانان و اعراب را لغو كرد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: باراک اوباما در آخرین روز های ریاست جمهوری، طرح فهرست برداری و اخراج اعراب و مسلمانان از خاک امریکا را که پس از یازده سپتامبر تصویب شده بود، به منظور جلوگیری از تصمیمات افراطی و نژاد پرستانه ترامپ رئیس جمهوری منتخب، لغو کرد.

این طرح که موسوم به 'سیستم ثبت نام ورود و خروج امنیت ملی ' است، از سال 2002 تاکنون در این کشور در حال اجرا بوده است.
این اقدام وزارت امنیت ملی اوباما ، با واکنش های مثبتی از سوی نهادهای مدافع حقوق بشر آمریکا روبه رو شد و گروه های مذکور بیرون آوردن چنین حربه ای از دست ترامپ را که قصد برخوردهای تند و تبعیض آمیز با مهاجران بویژه مسلمانان دارد، اقدامی موثر می دانند.

نهاد های مدنی و حقوق بشری ، خواستار محو کامل این برنامه شده اند تا ترامپ نتواند در آینده از آن بعنوان زمینه ای برای برنامه های خود بهره ببرد.

اوباما در سال 2011 یک بار بخشی از این برنامه را که به ثبت نام و کنترل مهاجرینی که به گفته آن ها از کشور های منبع تروریسم به این کشور می آمدند، مربوط می شد، حذف کرده بود اما بخش های دیگری از این برنامه همچنان اجرا می شد.

بر اساس این طرح ، مسافران و گردشگران خارجی که قصد ماندن بیش از 30 روز در خاک آمریکا را داشتند ملزم بودند شرح حال و سابقه کامل خود را در اختیار مسئولان وزارت امنیت ملی آمریکا بگذارند.

۱۳۹۵/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...