نسخه چاپی

ترامپ: سازمان ملل باشگاهی برای دورهم بودن است

دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریكا كه حدود 20 روز دیگر قرار است وارد كاخ سفید شود، باردیگر سازمان ملل متحد را به انتقاد گرفت ونوشت: سازمان ملل به باشگاهی برای دور هم بودن افراد بدل شده است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، ترامپ در توئیتر در این باره نوشت: 'سازمان ملل متحد پتانسیل بالقوه ای دارد اما هم اکنون فقط به باشگاهی برای دورهم بودن افراد، گَپ زدن و داشتن اوقات خوبی بدل شده ، بسیار غم انگیز است.'
توئیت ترامپ در واکنش به قطعنامه 24 دسامبر برابر با چهارم دی ماه شورای امنیت سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی مبنی بر توقف فوری شهرک سازی در سرزمین های اشغالی است که آمریکا آنرا وتو نکرد و به آن رای ممتنع داد.
این قطعنامه که از سوی 14 عضو دیگر شورای امنیت به تصویب رسید خشم مقامات رژیم صهیونیستی را برانگیخت تا جایی که بنیامین نتانیاهو ضمن آنکه اعلام کرد به این قطعنامه توجهی نخواهد کرد، در اعتراض به وتو نشدن این قطعنامه از سوی واشنگتن، سفیر آمریکا را احضار و روابط این رژیم را با سایر کشورهای عضو شورای امنیت محدود کرد.

*** اوباما نمی توانست باردیگر پیروز شود
ترامپ در توئیتی دیگر و در واکنش به سخنان روز گذشته باراک اوباما مبنی بر اینکه چنانچه می توانست برای سومین باردر انتخابات آمریکا شرکت کند، وی بار دیگر برنده این انتخابات 2016 آمریکا می شد، نوشت:رئیس جمهوری اوباما گفته است که وی فکر می کند می توانست در برابر من پیروز (انتخابات ریاست جمهوری ) شود، وی (اوباما) باید این را بگوید اما من می گویم 'راهی نیست' ، بی کاری، داعش ، بیمه درمانی اوباما و غیره...
«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (دوشنبه) دریک گفتمان اینترنتی مشترک شبکه خبری سی ان ان و دانشگاه شیکاگو گفته بود: اطمینان دارم که اگر بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کردم، می توانستم جمع کثیری از آمریکایی ها را به حمایت از سیاست های فعلی تهییج کنم.

*** بنیاد ترامپ
ترامپ همچنین در تازه ترین توئیت خود در پاسخ به اتهاماتی درارتباط با اعمال غیرقانونی که توسط بنیاد خیریه ای که به نام وی است و اینکه وعده منحل کردن آنرا داده بود، نوشت: بنیاد DJT (Donald J. Trump Foundation) برخلاف بیشتر بنیادهای خیریه، هرگز شهریه، اجاره و حقوق و هیچگونه هزینه ای پرداخت نمی کند و صد در صد پول آن به بنیادهای خیریه فوق العاده عالی واریز می شود.
شبکه خبری سی ان ان در مورخ پنجم دی ماه گزارش داد : رئیس جمهوری جدید آمریکا اعلام کرد که بنیاد خیریه 'ترامپ' را که از سوی مقامات قضایی آمریکا تحت تحقیق و تفحص قرار دارد، منحل می کند.
سی ان ان افزود: دادستان کل نیویورک همچنین درمورد این اتهام که ترامپ از این بنیاد خیریه بعنوان پوششی جهت امور قانونی بحث برانگیز شخصی خود استفاده می کرد، تحقیقاتی را آغاز کرده است که این امر مانع بسته شدن بنیاد خیریه ترامپ می شود.
بنابراین گزارش، سخنگوی دادستان کل نیویورک گفت که بنیاد ترامپ از سوی دستگاه قضایی مورد تحقیق و تفحص قرار دارد و تا کامل شدن تحقیقات، ترامپ امکان انحلال قانونی این بنیاد خیریه را ندارد.
سی ان ان افزود که بنابر تحقیقات به عمل آمده و بنابر سوابق مالیاتی، ترامپ از سال 2008میلادی تاکنون کمکی به این خیریه نداشته است، این بنیاد تاسیس 1988 میلادی است.
دونالد ترامپ در انتخابات هشتم ماه نوامبر برابر با 18 آبان ماه با شکست هیلاری کلینتون رقیب دمکرات خود و با کسب 304 رای الکترال، بعنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا برگزیده شد.
وی قرار است 20 ژانویه 2017میلادی برابر با اول بهمن ماه 1395، سوگند ریاست جمهوری یاد کند.

۱۳۹۵/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...