نسخه چاپی

ایران رتبه ٢٣ "بیكارترین" كشورهای جهان

به گزارش نما - اعتماد نوشت:صندوق بین‌المللی پول با اشاره به صعودی بودن وضعیت بیکاری در ایران طی دو سال گذشته اعلام کرد این کشور طی دو سال هشت پله در رده‌بندی بیکارترین کشورهای جهان بالا رفته است.

براساس گزارش صندوق بين‌المللي پول، نرخ بيكاري در ايران كه در سال ٢٠١٤ بالغ بر ٦/١٠ درصد بوده است، در سال ٢٠١٥ به ٨/١٠ درصد و در سال ٢٠١٦ به ٢٨/١١ درصد افزايش يافته است. البته در تابستان سال جاري نرخ بيكاري باز هم بالاتر رفت و به ٨/١٢ درصد رسيد كه البته در محاسبات و گزارش اخير صندوق بين‌المللي پول به آن استناد نشد. اين افزايش ٨/١ درصدي نسبت به سال گذشته در حالي حاصل شد كه شاخص رشد اقتصادي در ايران به شكل چشمگيري جهش داشته است، جهشي كه هنوز نتوانسته خود را در ايجاد شغل نشان دهد.
در مقايسه با ساير كشورها نيز وضعيت اشتغال در ايران بدتر شده است و اين كشور طي دو سال ٨ پله در رده‌بندي بيكارترين كشورهاي جهان بالا رفته است. در سال ٢٠١٤ ايران از نظر رده‌بندي كشورهاي جهان بر اساس بيشترين نرخ بيكاري در رتبه ٣١ قرار داشته اما در سال ٢٠١٥ در جايگاه ٢٥ و طي سال ٢٠١٦ در جايگاه ٢٣ قرار گرفته است. بر اين اساس در سال ٢٠١٦ تنها ٢٢ كشور در جهان از نظر اشتغال وضعيت بدتري نسبت به ايران داشته‌اند كه عبارتند از: آفريقاي جنوبي، مقدونيه، بوسني و هرزگووين، يونان، سودان، اسپانيا، صربستان، ونزوئلا، ارمنستان، آلباني، كرواسي، باهاماس، تونس، قبرس، جاماييكا، مصر، سائوتومه، نيجريه، پورتوريكو، سورينام، بلز و ايتاليا.

۱۳۹۵/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...