نسخه چاپی

لاریجانی: بحران های منطقه چهره نفاق برخی كشورها را نمایان كرد

لاریجانی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات میان دو كشور گفت: ظرفیت های سیاسی، اقتصادی مناسبی وجود دارد كه باید با برنامه ریزی دقیق در راستای منافع دو ملت شاهد توسعه و گسترش ارتباطات فیمابین باشیم.

به گزارش نما، وی افزود: مجلس شورای اسلامی از هر گونه اقدامی در راستای برقراری ثبات و امنیت در عراق حمایت می کند.
رییس مجلس شورای اسلامی با تبریک پیروزی های اخیر ارتش و نیروهای حشد الشعبی عراق در موصل خاطرنشان کرد: شرایط امروز عراق و سوریه نسبت به گذشته خوب می باشد و مصوبه پارلمان عراق برای تشکیل حشد الشعبی ظرفیت های جدیدی ایجاد کرده است که می تواند به روند برقراری ثبات و مبارزه با تروریسم در این کشور کمک فراوانی نماید.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نقش برخی کشورهای منطقه در بحران های سوریه و عراق تصریح کرد: بحران های بوجود آمده در منطقه باعث نمایان شدن چهره نفاق برخی کشورهای منطقه گردید و نشان داد سیاست آنها در راستای همکاری با تروریسم و تامین منافع رژیم صهیونیستی می باشد.
وی افزود: دشمنان ملت عراق نمی خواهند پیروزی های اخیر مردم و دولت عراق تثبیت شود.

لاریجانی اتحاد و وفاق ملی میان گروه های سیاسی در عراق را رمز پیروزی این کشور در برابر تروریسم دانست و افزود: تقویت انسجام و وفاق ملی فراگیر و رفع اختلافات میان نیروهای سیاسی عراق می تواند به هم افزایی و حل مشکلات مردم عراق در برابر دشمنان این کشور منجر گردد.
در ادامه این دیدار نوری مالکی معاون رییس جمهوری عراق با تقدیر از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در موضوعات منطقه ای بویژه در بحران عراق و سوریه گفت: سیاست های جمهوری اسلامی ایران همواره در راستای حمایت از مقاومت و مبارزه واقعی با تروریسم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تحکیم و تقویت همکاری اقتصادی، سیاسی، امنیتی میان عراق و جمهوری اسلامی ایران می تواند به حل مشکلات مبتلابه منطقه منجر گردد.
نوری مالکی با انتقاد از مواضع برخی کشورها در قبال تحولات منطقه ای گفت: نقشه های شوم کشورهایی مانند ترکیه و سعودی در راستای تجزیه عراق و سوریه با شکست رو به رو شده است.

معاون رییس جمهوری عراق با تشریح پیروزهای بدست آمده در مبارزه با داعش در عراق افزود: موفقیت های زیادی در عرصه مبارزه با تروریسم و تقویت روند سیاسی بدست آورده ایم و خداوند را از این بابت شاکریم.
به گزارش اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس، وی در پایان بر ضرورت رایزنی مستمر میان مقامات عالیرتبه دو کشور در موضوعات منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

۱۳۹۵/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...