نسخه چاپی

پاسخ‌های رئیس سازمان سینمایی به پرسش‌هایی درباره سینما

به گزارش نما - مهر نوشت:حجت الله ایوبی در حاشیه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار عنوان کرد که طی روزهای آینده چند دستگاه «سینماسیار» در اختیار اکران های مردمی این رویداد سینمایی قرار می گیرد.

عصر چهارشنبه ۱۵ دی حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی از هفتمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» بازدید کرد و در جمع خبرنگاران درباره حمایت هایی که از جشنواره می شود، گفت: ما همواره از این جشنواره حمایت کرده ایم بر همین اساس برای نمایش فیلم هایی که فیلمسازان عمار برای ساخت آن تلاش می کنند و آن را به صورت مردمی در مکان های مختلف به نمایش می گذارند با امکانات سینماسیار در کنار آنها قرار می گیریم. با توجه به اینکه پروژه «سینماسیار» نهایی شده و جزو یکی از کارهای خوب سازمان سینمایی است امیدوارم طی روزهای آینده تعدادی از این دستگاه ها را برای نمایش با کیفیت آثار جشنواره فیلم عمار به دبیرخانه این جشنواره تحویل دهیم.

او درباره تخصیص بخشی از رقم بلیت فروشی فیلم های حاضر در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در تهران به صاحبان آثار که امروز دبیر شورای عالی تهیه کنندگان از پیگیری آن خبر داده بود، بیان کرد: این را باید از دبیر جشنواره پرسید اما باید بگویم که این تصمیم نهایی نشده و ما در حال بررسی آن هستیم.

رییس سازمان سینمایی در ادامه درباره اضافه شدن بخش فیلم کوتاه به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر گفت: ۲ سال است که بچه های انجمن فیلم کوتاه این درخواست را دارند اما به دلیل اینکه امسال اضافه شدن این بخش در فراخوان نیامده بود ما فقط یک جایزه می دهیم که البته هنوز مشخص نکرده ایم این جایزه به چه صورت است؛ ممکن است یک جایزه باشد یا دیپلم افتخار.

ایوبی عنوان کرد: جایزه امسال به یکی از آثار فیلم کوتاه و با سازوکار مدنظر دست اندرکاران این بخش توسط رییس جشنواره اعطا می شود اما باید این را بگویم که سال آینده اضافه شدن این بخش در فراخوان هم می آید.

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد که اضافه شدن این بخش به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به صورت یکباره و اتفاقی نبود. وی اضافه کرد: ۲۷ سال بود که این بخش در جشنواره وجود داشت. به دلیل اینکه سال گذشته در اضافه شدن این بخش دیر اقدام شده و در فراخوان نیامده بود ما آن را اضافه نکرده بودیم. اضافه شدن بخش فیلم کوتاه به جشنواره فیلم فجر توافق ۷ ماه پیش ما بود که بر همین اساس ما زمینه ورود فیلم کوتاه به جشنواره را فراهم کردیم.

او در پایان در پاسخ به اینکه چرا در زمان فرید فرخنده کیش مدیرعامل سابق انجمن سینمای جوانان ایران و در زمان وزیر پیشین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این اتفاق نیفتاد، گفت: این موضوع از طرف مدیرعامل سابق پیگیری نشد به همین دلیل این بخش در آن زمان به جشنواره اضافه نشد.

۱۳۹۵/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...