نسخه چاپی

معرفی مقصر اصلی افزایش اقدامات تروریستی در تركیه

«كمال قلیچدار اوغلو» رهبر حزب «جمهوری‌خواه خلق» در نشست پارلمانی این حزب، دولت تركیه را مقصر اصلی افزایش اقدامات تروریستی در این كشور دانست و خواستار استعفای دولت شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، وی افزود: «ترکیه به کشوری تبدیل شده است که با وجود رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و وزرا، به درستی اداره نمی‌شود. با یک دولت ناتوان مواجه هستیم. ترکیه دولتی دارد که نه تنها توانایی مبارزه با سازمان‌های تروریستی را ندارد بلکه در گذشته مشوق و حامی اصلی آنان بود. دولت ترکیه با برخی از گروه‌های تروریستی ارتباط ایدئولوژیکی برقرار کرده و برای آنان در سوریه با کامیون اسلحه ارسال کرده است و اکنون این گروه‌های تروریستی بلای جان ترکیه شده است».

قلیچدار اوغلو اظهار داشت : «ما بارها به دولت ترکیه گفته‌ایم در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نکنید، اما اردوغان در سخنرانی‌های خود صراحتاً اعلام می‌کند با النصره در تماس هستیم و تا سرنگونی بشار اسد از گروه‌های معارض سوری حمایت می‌کنیم.»

وی سیاست‌های غلط اردوغان و حزب عدالت و توسعه را یکی از دلایل وضعیت فعلی ترکیه دانست و گفت: «دولت ترکیه این کشور را تسلیم تروریست‌ها کرده است و سپس خود را کنار کشیده و قدرت‌های جهانی را مقصر این فاجعه جلوه می‌دهند. دولت ترکیه باید مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرد و به خاطر اشتباهاتش استعفا کند و بپذیرد که توانایی اداره این کشور را ندارد، بپذیرید که توان پیشگیری از حملات تروریستی را ندارد.»

۱۳۹۵/۱۰/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...