نسخه چاپی

دولت تركیه 6 هزار كارمند دیگر را بركنار كرد

شش هزار نیروی دولتی دیگر در ادامه سركوب‌های مرتبط با كودتای نافرجام تركیه از سوی مقام‌های قضایی بركنار شدند.

به گزارش نما به نقل از ایلنا: شش هزار نیروی دولتی دیگر در ادامه سرکوب‌های مرتبط با کودتای نافرجام ترکیه از سوی مقام‌های قضایی برکنار شدند.

بر اساس اعلام رسانه‌های رسمی، ترکیه روز جمعه با صدور حکم دادگاه، بیش از شش هزار نیروی پلیس، خدمات شهری و کارکنان فرهنگی دیگر را تحت مقررات اضطراری برقرار شده در پی کودتای نافرجام جولای ماه گذشته، از کار برکنار کرد.

این احکام شامل برکناری دو هزار و ۶۸۷ نیروی پلیس، هزار و ۶۹۹ مقام و پرسنل قضایی، ۸۳۸ کارمند وزارت بهداشت، بیش از ۶۳۰ پرسنل دانشگاهی و فرهنگی و ۱۳۵ مقام از بخش مذهبی می‌شود.

مقام‌های مرتبط همچنین اعلام کردند که اشخاص ساکن خارج کشور که در این رابطه از سوی مقام‌های قضایی مورد پیگرد قرار گرفته‌اند، در صورت عدم بازگشت طی سه ماه، ممکن است سلب تابعیت شوند.

از زمان کودتای نافرجام در این کشور، حدود ۱۲۰ هزار نفر از کار معلق شده یا برکنار شده‌اند، هرچند، هزاران نفر از این افراد به پست خود بازگشتند. بیش از ۴۱ هزار نفر زندانی شده و در انتظار برگزاری دادگاه خود هستند.

پارلمان ترکیه که حزب عدالت و توسعه در آن حائز اکثریت است، اخیرا رای به تمدید حالت اضطراری برای سه‌ ماه آینده داده است. دولت اعلام کرده که این تمدید برای بیرون راندن حامیان «فتح الله گولن» روحانی مخالف این کشور، ضروری است.

۱۳۹۵/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...