نسخه چاپی

«۱۱۰» در قزاقستان هم فعال شد

كمیته امنیت ملی قزاقستان برای مبارزه با اقدامات تروریستی خط تلفن ویژه‌ای را با نام «خط داغ» در این كشور رونمایی كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس: کمیته امنیت ملی قزاقستان برای مبارزه با اقدمات تروریستی در این کشور خط تلفنی را با نام خط داغ به مردم این کشور معرفی کرد.

بر اساس این گزارش، شهروندان قزاق از این پس با دیدن هر گونه اقدام مشکوک و یا تهدید تروریستی می‌توانند با این شماره تماس گرفته و گزارش خود را ارائه دهند.

بر اساس کمیته امنیت ملی قزاقستان، این شماره 110 می‌باشد که در اختیار این مرکز و برای رصد اقدامات تروریستی ایجاد شده است.

به گفته این مرکز، شماره گیری و تماس با این خط رایگان است و شهروندان علاوه بر ارائه گزارشات می‌توانند مطالب رو به صورت مکتوب به این شماره فاکس کنند.

در حال حاضر در قزاقستان وضعیت زرد قرار دارد و طبق برنامه تا 15 ژانویه سال جاری این وضعیت ادامه دارد.

این اقدامات کمیته امنیت ملی قزاقستان برای مبارزه با اقدامات تروریستی در این کشور صورت گرفته است.

در تاریخ 5 ژوئن سال گذشته (16 خرداد) نیز بر اثر حملات ترویستی به یک واحد نظامی گارد ملی و تعدادی از مغازه‌های اسلحه فروشی در شهر «آکتوبه» قزاقستان 23 نفر جان خود را از دست دادند.

از این 23 نفر کشته شده، 17 تن اعضای این گروه مسلح، 3 نفر افسر وزارت دفاع قزاقستان، یک نفر فروشنده مغازه سلاح فروشی «پلادا»، یک نفر نگهبان و یک شهروند قزاقستان بوده‌اند.

پس از این چند اقدام تروریستی در شهر آلماتی قزاقستان نیز رخ داد که تعدادی از نیروهای امنیتی و شهروندان این کشور کشته شدند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...