نسخه چاپی

ییلدریم امنبت اروپا را مشروط دانست

به گزارش نما - ایرنا نوشت: بینالی ییلدریم نخست وزیر ترکیه گفت: امنیت اروپا منوط به امنیت ترکیه است و اگر ترکیه دچار ناامنی شود، به هیچ عنوان امنیت در اروپا برقرار نخواهد شد.

نخست وزیر ترکیه در نهمین نشست سفیران ترکیه در کاخ چانکایای آنکارا افزود: اروپا به عنوان دوست و هم پیمان ترکیه میان گروه های تروریستی تمایز قائل شده و با پ.ک.ک مسامحه کرده و با داعش می جنگد.

وی ادامه داد: تفاوت قائل شدن در میان گروه های تروریستی خیانتی بزرگ برای صلح جهانی است.

نخست وزیر ترکیه همچنین با اظهار ناراحتی از کشورهای اروپایی در خصوص فشار به ترکیه در مبارزه با عوامل کودتای نافرجام تابستان امسال اظهار کرد: ابتدا باید کودتا را محکوم کرده و در نهایت حاکمیت قانون در ترکیه بپذیرند چرا که قوانین ترکیه مطابق با الگوهای جهانی است.

همچنین در این نشست نعمان کورتولموش معاون نخست وزیر ترکیه نیز جنگ سوریه را یک مساله جهانی دانست و بر مبارزه با علل اصلی بحران سوریه تاکید کرد.

وی مدعی شد: بحران سوریه چندین سال به عنوان جنگ داخلی بود و در سه سال اخیر نیز به صورت جنگ نیابتی درآمده و به یک مساله جهانی تبدیل شده است.

نخست وزیر ترکیه اظهار داشت:: اکنون سوریه به علت وجود گروه های تروریستی، به شکل یک تهدید بزرگ جهانی درآمده و به منبع مشکلات جهانی تبدیل شده است که برای حل آن باید برای رفع علل اصلی آن تلاش کنیم.

وی با انتقاد از پرهیز غرب برای ورود به حل جدی مساله سوریه گفت: آنها به جای گفتگو با مشرق زمین، دنیای شرق را انکار کرده و مشکلات آن را به خود مربوط نمی دانند.

کورتولموش مهاجرت و تروریسم را دو تهدید اصلی جهان دانست و با تاکید بر هوشیار در برابر این دو خطر و ضرورت فعالیت برای از بین بردن علل این تهدیدات افزود: اتفاقات سوریه، سومالی و عراق در آنجا نمی ماند.

۱۳۹۵/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...