نسخه چاپی

تركیه خروج از پایگاه «بعشیقه» را رد كرد

وزیر دفاع تركیه همچون دیگر مقامات این كشور، با زیر پا گذاشتن تعهدات «بینالی ییلدیریم»، خروج از پایگاه «بعشیقه» را رد كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو «فکری ایشیک» وزیر دفاع ترکیه حضور نیروهای این کشور در پایگاه «بعشیقه» در شمال عراق را ضروری دانست؛ نیروهایی که دولت و پارلمان عراق، آن‌ها را اشغالگر می‌دانند.



بنا بر اعلام شبکه اسکای نیوز، او ادامه داد: مسأله پایگاه بعشیقه از طریق مسالمت‌آمیز حل خواهد شد.



«فکری ایشیک» با نادیده گرفتن تمامی تعهدات فی مابین ییلدیریم و العبادی؛ تأکید کرد: پس از آزادی موصل از دست داعش درباره وضعیت بعشیقه با مقامات عراقی مذاکره خواهیم کرد.



پیش از وزیر دفاع ترکیه، «نعمان کورتولموش» معاون نخست‌وزیر ترکیه نیز سخنانی در رد خروج از بعشیقه به زبان آورده بود.



این گونه سخنان مقامات رسمی ترکیه در حالی است که در جریان سفر «بینالی ییلدیریم» به بغداد و توافق 9گانه بین دو کشور، آمده است: «درباره پایگاه بعشیقه؛ این یک پایگاه عراقی است و دولت عراق بر موضع خود در قبال آن ثابت است؛ اینکه ترکیه گام‌های خود را برای خروج نیروهایش از این پایگاه بردارد و این پرونده بسته شود. ترکیه نیز به احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت عراق تأکید دارد.»



«حیدرالعبادی» نخست‌وزیر عراق نیز شب گذشته در جریان کنفرانس خبری هفتگی خود به این نقض آشکار توافق از سوی مقامات ترکیه واکنش نشان داد و گفت که تا زمان خروج نیروهای ترکیه از بعشیقه امکان گسترش روابط بغداد و آنکارا وجود ندارد.

۱۳۹۵/۱۰/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...