نسخه چاپی

افزایش تلفات و خسارات یخبندان در اروپا

كارشناسان مطالعات جوی اعلام كردند: موج سرما، برف و یخبندان در سراسر اروپا تداوم دارد و وزش باد شدید موجب قطع برق و مشكل در رفت و آمد شده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: کارشناسان مطالعات جوی اعلام کردند: موج سرما، برف و یخبندان در سراسر اروپا تداوم دارد و وزش باد شدید موجب قطع برق و مشکل در رفت و آمد شده است.

در فرانسه برق نزدیک به ۳۵۰ هزار واحد مسکونی به طور موقت قطع شده و سواحل شرقی انگلیس به دلیل احتمال جاری شدن سیل در وضعیت هشدار قرار دارد.

در انگلیس وزش شدید باد و بارش برف و باران پنجشنبه شب موجب لغو پرواز هواپیماها در فرودگاه هیترو لندن و اختلال در حمل و نقل جاده‌ای شد.

ساکنان یکی از شهرهای کنار دریا در منطقه‌ای واقع در شمال شرق لندن به دلیل هشدار نسبت به وقوع طوفان و با بالا آمدن سطح آب ناچار به تخلیه خانه‌های خود شدند.

در آلمان نیز پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که بارش شدید برف این کشور را با مشکلاتی روبه‌رو خواهد کرد. همچنین موج هوای سرد، سرما و یخبندان همچنان در مناطق بالکان و ترکیه ادامه دارد.

سازمان جهانی هواشناسی (WMO) اعلام کرده است: سرمای هوا علت وقوع سوانح جاده‌ای متعدد، تعطیل شدن مدارس و لغو شدن پرواز هواپیماها است.

بارش شدید برف و وزش طوفان در لهستان نیز باعث بروز تصادف‌های جاده‌ای و در نهایت بسته شدن راه‌ها شده است.

بخش‌های شرقی لهستان و اوکراین طی روزهای گذشته شاهد موج طوفان های شدید بوده است و به گزارش سازمان های هواشناسی این موج سرما طی روزهای آتی ادامه خواهد یافت.

تصاویر هوایی از رودخانه دانوب در شهر بوداپست در مجارستان نیز نشان می‌دهد که به دلیل سرمای شدید هوا و بارش برف بخش های زیادی از سطح این رودخانه با یخ پوشیده شده است.

در آلبانی نیز به دنبال برودت شدید هوا طی پنج روز گذشته هشت نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بسیاری از شهرهای این کشور جریان برق و آب آشامیدنی قطع شده است.

موج سرما در منطقه بالکان همچنین بر دشواری‌های پناهجویانی که رهسپار اروپای مرکزی و غربی هستند، افزوده است.

در این شرایط این نگرانی وجود دارد که مهاجران و افراد بی‌خانمان نتوانند جان خود را در برابر سرمای هوا حفظ کنند. مقامات اروپایی بیشتر در مورد گروه‌های مهاجر و بی‌خانمان در یونان و صربستان نگران هستند. هزاران مهاجر در بالکان در چادرهایی زندگی می‌کنند که از سرما در امان نیستند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، موج هوای سرد در سراسر اروپا بیش از ۷۰ قربانی برجا گذاشته است.

۱۳۹۵/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...