نسخه چاپی

روانچی: پیشرفت روابط ایران و بریتانیا باید براساس احترام متقابل باشد

معاون اروپا و آمریكای وزیر امور خارجه با انتقاد از موضعگیری های اخیر برخی مقام های انگلیسی تاكید كرد: هرگونه پیشرفت در روابط تهران - لندن باید در چهارچوب منافع دوجانبه و براساس احترام متقابل باشد.

به گزارش نما به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، مجید تخت روانچی در دیدار توبیاس الوود معاون خاورمیانه و آفریقای وزیر خارجه انگلیس، خواستار اجرای دقیق تعهدات به عمل آمده در چارچوب برجام توسط همه کشورهای عضو ١+٥ شد.
معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه در این دیدار نسبت به مواضع اخیر برخی از مقامات انگلیسی نسبت به جمهوری اسلامی ایران انتقاد و این گونه موضعگیری ها را برخلاف روند توسعه روابط دو کشور در چارچوب تفاهمات قبلی دانست.

**انگلیس تلاش خواهد کرد درجهت رفع سوء برداشت ها عمل کند
توبیاس الوود معاون خاورمیانه و آفریقای وزیر خارجه انگلیس نیز در این دیدار سیاست این کشور نسبت به توسعه روابط با ایران و تعهد لندن بر اجرای کامل برجام را مورد تاکید مجدد قرار داد و افزود: کشورش تلاش می کند موانع موجود در توسعه روابط دو کشور مرتفع و درجهت رفع سوءبرداشت ها عمل کند.
طرفین همچنین در این دیدار ابراز امیدواری کردند زمینه های لازم ومناسب برای گسترش همکار ی های متقابل اقتصادی در بخش های مختلف را فراهم و همچنین توافق کردند پیرامون مسایل کنسولی و تسهیل صدور روادید در نشست آتی کنسولی دو کشور در لندن بحث و تبادل نظر گردد.
سفر معاون خاورمیانه و آفریقای وزیر خارجه انگلیس به تهران یک روزه است و در دیدار با معاون وزیر امور خارجه ایران درخصوص روابط دوجانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی نیز گفت وگو هایی صورت گرفت.
به گزارش ایرنا، توبیاس الوود درمورد سفر یک روزه خود به تهران گفت: این یک فرصت برای ادامه گفت وگوها با ایران در ارتباط با یک رشته از مسایل که برای هر دو کشور مهم شمرده می شوند، بشمار می آید.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...