نسخه چاپی

رشد ۸۷ درصدی ارزش معاملات بورس كالای ایران

میزان كالای دادوستد شده در دوره 10 ماهه امسال در بورس كالای ایران به 28 میلیون تن به ارزش بیش از 650 هزار میلیارد ریال رسید كه در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر حجم با رشد 42 درصد و از نظر ارزش 87 درصد افزایش داشته است.

به گزارش نما به نقل از بورس کالای ایران، ارزش بازار مالی بورس کالا نیز در این مدت، از مرز 47 هزار میلیارد ریال گذشت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد یکهزار و 238 درصدی برخوردار شد.

علاوه بر انواع اوراق سلف موازی استاندارد در این بازار، گواهی سپرده کالایی سکه طلا، جو و ذرت نیز مورد معامله قرار گرفت.

میزان حجم معاملات در بازار فیزیکی بورس کالای ایران نیز در این مدت، افزون بر 21 میلیون و 422 تن کالا بود که به ارزش بیش از 302 هزار میلیارد ریال داد و ستد شد.

حجم و ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس کالای ایران نیز در مقایسه با سال قبل به ترتیب شاهد افزایش 17 و 24 درصدی بود.

امسال در دوره 10 ماهه، تالار محصولات صنعتی و معدنی شاهد معامله بیش از هشت میلیون تن انواع کالا با ارزشی افزون بر 128 هزار میلیارد ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از پنج درصد از نظر حجم و افزون بر 25.5 درصد از نظر ارزش رشد معاملات را تجربه کرد.

گروه محصولات فولادی نیز شاهد معامله بیش از پنج میلیون و 913 هزار تن انواع کالا به ارزش افزون بر 96 هزار میلیارد ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر حجم و ارزش به ترتیب افزایش 16.5 و 33 درصدی را تجربه کرد.

بیش از دو میلیون تن انواع محصول کشاورزی نیز در دوره زمانی یاد شده، مورد معامله قرار گرفت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر حجم و ارزش به ترتیب با رشد 194 و 167 درصدی روبرو شد.

حدود چهار میلیون و 916 هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 757 میلیون دلار در تالار صادراتی بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت.

۱۳۹۵/۱۱/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...