نسخه چاپی

متن نهایی دستور اجرایی ضدمهاجرت ترامپ

به گزارش نما - ایرنا نوشت: در متن نهایی دستور اجرایی ضدمهاجرت که روز جمعه به امضای رئیس جمهوری آمریکا رسید، دوره تعلیق روادید کشورهای هدف به 90 روز افزایش یافته اما در قانونی که به آن استناد شده، فهرستی از این کشورها ارائه نشده است.

به گزارش تارنمای خبری آسوشیتدپرس، گرچه سند نهایی فهرست دقیقی از کشورهای مورد نظر ارائه نمی دهد، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که برای اتباع کشورهای عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبی ، سومالی و یمن در سه ماهه آینده روادید صادر نخواهد شد لذا از ورود اتباع کشورهای هدف به خاک این کشور ممانعت می شود. روادید دیپلماتیک از این قاعده مستثنی است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در دستور اجرایی خود از وزارت خارجه می خواهد که تا اعلام بعدی از صدور روادید برای پناهندگان سوری خودداری کند. این محدودیت تا زمانی ادامه خواهد یافت که او تشخیص دهد توانایی کافی برای ارزیابی آنها وجود دارد.

در متن نهایی، بر خلاف پیش‌نویس این سند به ایجاد «منطقه امن» در سوریه اشاره‌ای نشده است.

دستور اجرایی ترامپ در بحث پناهجویان منع 120 روزه برای پذیرش پناهجو تعیین کرده است. این اقدام با هدف تامین زمان لازم برای تعیین ساز و کار بررسی صلاحیت پناهجویان، پیش از ورود آنها به آمریکا، صورت گرفته است.

دستور ترامپ همچنین تعداد پناهجویانی که آمریکا قصد دارد تا در سال جدید میلادی پذیرش کند را به 50 هزار نفر کاهش داده است. «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا سقف فعلی پذیرش پناهجو را 110 هزار نفر در نظر گرفته بود.

این منع موقت پذیرش پناهجو شامل افرادی نخواهد شد که به علت مذهب خود تحت آزار و اذیت قرار می گیرند ؛ منوط به اینکه مذهب آنها در کشور مبدا در اقلیت باشد.

در دستور روز جمعه ترامپ به جزئیات طرح دولت جدید آمریکا در بررسی صلاحیت پناهجویان اشاره نشده است.

دستور اجرایی از مقامات وزارت امنیت داخلی و امور خارجه آمریکا و مقام هماهنگ کننده اطلاعات ملی این کشور می خواهد تا فهرستی از کشورهایی ارائه دهند که حاضر به همکاری برای ارائه اطلاعاتی نیستند که برای ارزیابی اتباع خارجی مورد نیاز است.

دولت آمریکا بر این اساس به کشورها 60 روز فرصت خواهد داد که اطلاعات شهروندان خود را در اختیار مقام های مربوطه قرار دهند. در صورت عدم همکاری کشور مبدا، از ورود اتباع آن کشور به خاک آمریکا جلوگیری خواهد شد.

۱۳۹۵/۱۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...