نسخه چاپی

ابراز تأسف سودان از فرمان جدید ترامپ

دولت سودان از فرمان رئیس‌جمهور آمریكا درباره ممنوعیت ورود سودانی‌ها به این كشور با وجود تصمیم آمریكا برای رفع تحریم‌های جزئی علیه سودان، ابراز تأسف كرد.

به گزارش نما، دولت سودان از تصمیم «دونالد ترامپ» درباره محدودیت ورود سودانی‌ها به آمریکا که همزمان با آغاز فعالیت موسسات اقتصادی و مالی و بازرگانان سودانی در سایه رفع تحریم‌های جزئی این کشور صورت گرفت، ابراز تأسف کرد.

«قریب‌الله خضر» سخنگوی وزارت خارجه سودان در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: این مایه تأسف است که فرمان ترامپ همزمان با اقدام تاریخی مهم برای رفع تحریم‌های اقتصادی و بازرگانی آمریکا از سودان و آغاز فعالیت موسسات اقتصادی و مالی و بازرگانان دو کشور، اتخاذ شد.

وی اشاره کرد که شهروندان سودانی مقیم آمریکا خوش‌نام بوده و به قوانین احترام می‌گذارند و از فعالیت‌های تروریستی و اقدامات جنایتکارانه مبرا هستند.

طبق گزارش شبکه المنار، خضر افزود که تصمیم آمریکا برای رفع جزئی تحریم‌های اقتصادی سودان که سومین کشور بزرگ در آفریقا است، ثمره گفت‌وگوهای دوجانبه و همکاری سازنده بین دو کشور بویژه در زمینه مبارزه با تروریسم بود به گونه‌ای که مسئولان آمریکایی شاهد تلاش‌های بزرگ سودان برای مقابله با این امر بودند.

وی در ادامه از آمریکا خواست تا نام سودان را از فهرست تروریسم حذف نماید و افزود که وزارت خارجه سودان به پایبندی به سیاست ارتباط سازنده بین دو کشور تأکید دارد و گفت‌وگو با دولت آمریکا و همکاری بین نهادهای مربوطه را ادامه خواهد داد.

ترامپ با امضای یک فرمان اجرایی خواستار ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به آمریکا به مدت 3 ماه شده است. این تصمیم اعتراض سازمان ملل، بعضی کشورهای اتحادیه اروپا و فعالان و طرفداران حقوق بشر را در پی داشته است.

«بارک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در روزهای پایانی ریاست‌جمهوری خود با رفع جزئی تحریم‌های اقتصادی سودان موافقت کرد که این تصمیم باعث شادمانی مقامات سودان شده و از عربستان سعودی به دلیل تحت فشار قرار دادن آمریکا جهت رفع این تحریم‌ها که گفته می‌شود پاداش آل سعود به سودان در پی جدایی از محور ایران بود، قدردانی کردند.

۱۳۹۵/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...