نسخه چاپی

مقام كاخ سفید: پاكستان هم شاید مشمول قانون منع صدور روادید شود

به گزارش نما - ایرنا نوشت: دو روز پس از دستور جنجالی 'دونالد ترامپ' مبنی بر منع صدور روادید برای اتباع هفت کشور مسلمان و اعمال محدودیت برای سفر آنها به آمریکا، یکی از مقامات کاخ سفید اعلام کرد این قانون ممکن است اتباع برخی دیگر کشورها از جمله پاکستان را هم شامل شود.

به گزارش روز دوشنبه رسانه های پاکستان، 'رینس پرایبس' از مقامات عالی کاخ سفید در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی سی.بی.اس نیوز گفت: این قانون ممکن است شامل چند کشور دیگر از جمله پاکستان هم بشود و شاید ما بخواهیم دامنه دربرگیری این قانون را گسترده تر کنیم.
این اظهارات مقام کاخ سفید در حالی مطرح شده است که دونالد ترامپ اعلام کرده بود کشورهای پاکستان، افغانستان و عربستان مشمول قانون یاد شده نخواهند بود هرچند درمورد صدور روادید برای شهروندان این کشورها، با حساسیت بیشتری نسبت به قبل اقدام خواهد شد.
رئیس جمهوری جدید آمریکا به محض ورود به کاخ سفید، با اتخاذ تصمیم جنجالی و توهین آمیز، به دستگاه های اجرایی کشورش دستور داد تا دست کم به مدت سه ماه، از ورود شهروندان ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به آمریکا جلوگیری کنند.
این اقدام جدید دولت آمریکا موجب اعتراض شدید مردم در فرودگاه های مختلف این کشور شد ضمن این که موجی از اعتراض های رسمی دولت ها را به دنبال داشته است.
جمهوری اسلامی ایران نیز روز گذشته با احضار سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در تهران، یادداشت اعتراضی خود را درخصوص فرمان اجرایی اخیر رئیس جمهور آمریکا و اعمال محدودیت و برخورد تبعیض آمیز علیه شهروندان ایرانی برای سفر به آمریکا به وی تحویل داد.

۱۳۹۵/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...