نسخه چاپی

فرمان مهاجرتی ترامپ نیم میلیون شهروند آمریكایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد

با اعمال محدودیت‌های مهاجرتی از سوی دونالد ترامپ علیه اتباع هفت كشور مسلمان، این قوانین بر وضعیت نیم میلیون تن از شهروندان آمریكایی دارای گرین كارت تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، ایندیپندنت دراین باره گزارش داد: به رغم آنکه کاخ سفید اعلام کرده دارندگان گرین کارت پس از غربالگری مضاعف اجازه ورود به آمریکا را دارند، حدود نیم میلیون شهروند آمریکایی در صورتی که به طور مشترک گذرنامه‌های یکی از این هفت کشور اعلام شده از سوی دونالد ترامپ یعنی ایران، عراق، لیبی، سومالی،‌ سوریه، سودان و یمن را داشته باشند ممکن است هنگام بازگشت به آمریکا از ورود به این کشور منع شوند.

با وجود آنکه دونالد ترامپ در دستور خود ورود تازه واردهای اهل این هفت کشور به آمریکا را ممنوع کرده اما تصمیم او می‌تواند بر صدها هزار تن دیگر از اتباع این کشورها که با گرین کارت یا روادید دانشجویی یا کاری موقت در آمریکا زندگی می‌کردند نیز تاثیر بگذارد.

وزارت امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: این ممنوعیت مسافرتی شامل ویزاهای فعلی یا گرین کارت‌ها نیز می‌شود و کسانی که مشمول آن می‌شوند ممکن است نتوانند از یک سفر خارجی به آمریکا بازگردند.

این در حالی است که شماری از افراد مشمول این قانون اخیرا در فرودگاه‌های آمریکا با وجود داشتن روادید معتبر بازداشت شده‌اند که شامل حمید خالد درویش، یک شهروند عراقی که به عنوان مترجم ارتش آمریکا فعالیت داشته نیز می‌شود.

دونالد ترامپ در دستور خود ورود همه پناهجویان به آمریکا را برای مدت ۱۲۰ روز و ورود شهروندان هفت کشور نامبرده را برای مدت ۹۰ روز به آمریکا ممنوع کرده است؛ هرچند که برخی از افرادی که دارای این روادید دیپلماتیک باشند را از این ممنوعیت معاف کرده است.

همچنین از جمله کسانی که از این قانون معاف هستند افراد دارای روادید موقتی بلندمدت مثل دانشجویان یا کارمندانی هستند که حق زندگی در آمریکا برای چندین سال در یک نوبت را پیدا کرده و می‌توانند به خواست خود به خارج سفر کرده و برگردند.

بنا به گزارش وزارت امنیت ملی آمریکا حدود ۲۵ هزار شهروند متعلق به این هفت کشور درج شده در دستور ترامپ در سه سال گذشته روادید کاری یا دانشجویی دریافت کردند. همچنین در یک دهه گذشته نیز حدود ۵۰۰ هزار تن از اتباع این هفت کشور نیز گرین کارت دریافت کردند که اجازه زندگی و کار در آمریکا برای مدت نامحدود را پیدا کنند.

۱۳۹۵/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...