نسخه چاپی

احیای مجتمع بندری كاسپین پس از ۲ سال

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از افتتاح موج‌شكن شرقی مجتمع بندری كاسپین تا پایان سال خبر داد و با اشاره به ظرفیت ۱۵ میلیون تنی این بندر، گفت: موج‌شكن غربی بندر كاسپین تا خردادماه سال آینده به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، رضا مسرور در نشست خبری با اشاره به این‌که از ابتدای امسال تا پایان دیماه میزان صادرات از منطقه آزاد انزلی 44 میلیون دلار بوده است، تصریح کرد: سال گذشته میزان صادرات 42 میلیون دلار و سال 91 نیز کل صادرات انجام شده از این منطقه بالغ بر 440 هزار دلار بود.



وی با بیان این‌که دلیل افزایش صادرات فعال کردن واحدهای صنعتی راکد طی دو سال اخیر بوده است، افزود: طی دو سال اخیر 48 واحد صنعتی راکد فعال و باعث اشتغالزایی مستقیم 1050 نفر شده است.



وی میزان صادرات مجدد امسال بندر آزاد انزلی را 255 میلیون دلار اعلام کرد و با یادآوری این‌که سال گذشته این رقم 229 میلیون دلار بود، بیان کرد: هم‌اکنون 34 واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 801 میلیارد تومانی در دست اجراست که 1901 شغل مستقیم را ایجاد خواهد کرد.



مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان این‌که فعالیت‌های اقتصادی سه سال اخیر نسبت به سه سال قبل از آن 482 دصد رشد داشته است میزان هرینه‌های عمرانی طی 10 ماه گذشته را 163 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: کل هزینه عمرانی سال 92 در منطقه آزاد انزلی 16 میلیارد تومان بود.



مسرور همچنین با اشاره به این‌که ساخت مجتمع بندری کاسپین از سال 88 آغاز شد،‌افزود: این طرح حدود 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما به دلیل کمبود منابع مالی از سال 90 تا 92 متوقف شده بود.



وی ادامه داد: اولین کاری که در این پروژه اجرا شد،‌مهندسی ارزش بود که باعث کاهش 100 میلیارد تومانی هزینه‌ها شد و با سه شیفت شدن فعالیت‌ها پیشرفت فیزیکی این طرح به حدود 85 درصد رسیده است.



وی با بیان این‌که ظرفیت این بندر همچنان 15 میلیون تن در سال است، اظهار کرد: امسال 2 پُست اسکله از پنج پُست اسکله افتتاح شد و به بهره‌برداری رسیده است. ضمن آن‌که موج‌شکن شرقی بندر تا پایان امسال و موج‌شکن غربی نیز تا خردادماه سال آینده به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.



مسرور یکی از ویژ‌گی‌های ساخت مجتمع بندری کاسپین را استفاده از توان بخش خصوصی اعلام کرد.

۱۳۹۵/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...